Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Önskar Symaskinstips

Skrivet av Ann med Nathalie
Jag har en 20 år gammal symaskin (en husqvarna). Den har varit jättebra att sy med i dom 10 år som jag har haft den men under samma period så har debn varit inne på reparation 3 ggr för drygt 3000 kr totalt. Nu är den trasig igen och jag funderar på att köpa en ny symaskin. Jag syr ganska mycket framför allt barnkläder men även en del till mig själv. I huvudsak så behöver jag de enklaste sömmarna men det gör inget om det finns några specialsömmar. Jag har inte en alltför stor budget så runt 2000-2500 kr för en ev. ny maskin kosta. Är det någon som har förslag på en prisvärd maskin?
Svar på tråden: Önskar Symaskinstips

En..

Skrivet av  Passing by...
Brother för 1500 på SIBA köpte jag. Jag syr mycket och tycker att den duger finfint. Jag har syt min bröllopsklänning, alla mina och min dotters kläder med den och div annat..
Lycka till!
 

Tack!

Skrivet av  Ann med Nathalie
Det ska jag kolla upp redan i morgon!!
 

Finns det inte

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
billiga Husqvarnamaskiner? Eftersom du varit nöjd med en sådan innan kanske det kan vara idé att kolla priser på dem. Själv har jag en 10 år gammal Husqvarna som jag fortfarande tycker är kanon. Den fungerar fin fint.
 

Ny symaskin!!!

Skrivet av  Ann med Nathalie
Det blev inte någon billig som jag hade tänkt mig.... så kan det gå när man åker till symaskinsförsäljaren.. Ja, ja jag har en jättefin symaskin nu och det kliar i fingrarna att få sätta igång med något syprojekt. Det blev en Janome Easy jeans 22.......Superkul ska jag ha nu... trevlig fortsättning på er alla
 

Grattis till inköpet

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
Hoppas du blir nöjd med den. Vad fick du ge för den?
 

Pris, va? Vad är det?

Skrivet av  Ann med Nathalie
Nej, skämt åsido. Dom hade ett extraerbjudande just nu under julen så jag fick den för 4995:- Ordinarie pris ligger på 6595:- så jag är nöjd med priset även om det blev betydligt dyrare än jag hade tänkt mig...
 

Artiklar från Familjeliv