Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad använder ni för lim till scrapping?

Skrivet av Leo´s mamma
Köpte Fastik idag men de visste inte på hobbyaffären om den var syrafri. Sen undrar jag oxå över stämpeldynor, embossingpulver och pennor hur ska man veta vilka som går att använda? Oftast står det ju inget alls på förpackningarna.
Jag som tyckte jag var duktig som hittat syrafritt papper, tänkte inte på allt annat. :)
Hoppas nån kan svara...
Svar på tråden: Vad använder ni för lim till scrapping?

Jag har

Skrivet av  Evie med Minoo & Nemo
en limpenna (har haft både zig 2 way eller penol) samt s k "limprickar", det står syrafritt på båda. har klarat mig med dessa två. limprickar + penol-limpennan finns på panduro. dessutom använder jag såna där små fästkuddar ibland, även dessa står syrafria på, dem har jag köpt på en kurs (happyscrapping.se). Lycka till!
 

Ok...

Skrivet av  Leo´s mamma
får plocka fram Pandurokatalogen igen då, stackars mig... *S*
 

ZIG

Skrivet av  Jessica med Ida-01 och Alva -04
Hejsan!

Jag har en limpenna av märket ZIG som jag gillar. Antingen så limmar man som vanligt eller också så applicerar man limmet och låter ligga så fungerar limmet som typ en post-it-lapp sedan. Jättebra om man vill flytta runt sakerna lite på sin LO.
Sedan har jag även ett limstift som också är syrafritt.
Oftast använder jag dock "fotokluttar" alltså syrafria dubbelhäftande bitar. Har både vita och genomskinliga.
Plus att jag har köpt på mig lite fotohörn. Finns jättefina med olika mönster eller bara vanliga genomskinliga.
Hihi, blev nog en liten utsvävning gentemot vad du frågade :o)
 

Jamen

Skrivet av  Leo´s mamma
det är bara trevligt med lite utsvävningar :)
Nu vet jag mer vad jag ska kika efter.
 

Artiklar från Familjeliv