Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite Ida rapport då hehe

Skrivet av X-tjejen
Ida har numer 6 tänder!!! DENI!!
Okej alla 16 taggare där ute.. men 6 är inte illa det heller :P
Hon har blivit jätteduktig på att äta mat med bitar i Mumsfilibabba tycker hon om våran mat *s* medans burkmaten kan bli ratad
eftersom Ida äter 2 middagar eller ja en lunch och en middag och jag bara brukar laga mat en gång om dagen brukar Ida få även en burk serru för jag är lite lat vilket man faktiskt med all rätt får vara (ni anar inte vad många mammor det är som köper burkmat *s*)
stora pommesfritts klarar hon av med sina framtänder mackor ja allt möjligt till och med popcorn har hon smaskat.. ja ja storebror bjuder så snällt ibland fast han inte bör.
Igår snattade hon choklad ur Alladinpaketet som stod på farmors soffbord vid ett ovakat öbonblick *fniss*
Ägglikör snappsade hon till sig busfian
Har noll koll på hur hon växt men det lär väl visa sig på hm är det 2 års kollen *S* har ingen aning om när man ska gå till BVC härnäst
de kanske hemsöker mig :)

Hon förstår en massa och jag håller på för fullt att dressera henne till att hämta saker till mig :P
helt ofattbart hur hon snappar upp saker och ting
prata har hon börjat med lite lite granna med
Pappa
Inte
Nej
Sitta dä
tutte så klart :P
och så skriker hon och säger Idatutte tror jag *s* just nu gör hon så och nu klänger hon här
får väl uppfylla hennes önskan
Svar på tråden: Lite Ida rapport då hehe

Vad duktig

Skrivet av  Morgana o Ever
hon är på att äta!
Ever är fortfarande lite tveksam, trots ett gäng tänder. Men Mammas tutte är ändå Mammas tutte...
Dock gjorde jag en broccolisås till spagettin häromdagen som var smaskens *Lättad Morgana*

Duktig hon är på att prata också, lilltjejen!
Här är det bara bläää, bwäää o nääääääääää... *Fniss*

Kram igen!
 

Men visst är det konstigt

Skrivet av  X-tjejen piggar på sig med en chokladkaka
att ordet Nääää dyker upp bland de första
Ida verkligen säger NÄÄÄÄÄ och menar det med hela kroppen *s*

Ida gillar inte pasta så det hade hon ratat
Det ska vara potatis och åter potatis
farmors lasange ratade hon big nonono
stackars farmor :P
 

Här har vi

Skrivet av  Helle och Iza
bara 8 tänder så då är du snart ikapp oss :0) Tänk att snatta godis är det första dom gör :0) Undrar om dom skulle snatta morötter om man hade det på bordet. Fast Iza skulle nog det, hon äter med stor glädje det vi sopar upp på sopskyffeln
Skönt att det går bättre med maten
 

Haha

Skrivet av  X-tjejen
Jorå Ida snattar ALLT i matväg iofs *s*
hon är ett matvrak
Men ändå så tunn lilla spinkan förstår inte vart allt tar vägen
 

Artiklar från Familjeliv