Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad läskigt det är

Skrivet av Helle och Iza
med alla döda och skadade efter flodvågen. Jag har ingen egen släkt och vänner där, men min lillasyster försöker få tag i sin bästa kompis som är där någonstans :0( Jag blir så illa berörd när man läser om alla olyckliga människoöden. Skickar en stor cyberkram till alla som saknar någon
Svar på tråden: Vad läskigt det är

Jag har haft tårar i ögonen

Skrivet av  space
nästan hela dagen. Blir så ledsen när jag läser om barn som försvunnit eller som mist sina föräldrar. Sådant tar så hårt på mig sedan jag fick barn! Och tänk alla stackare som inte är turister utan som bor där och fått allt förstört! Ingenstans att bo, inget jobb, ingenting...
 

Jag måtte vara iskall...

Skrivet av  Wondergirl
men jag känner ingenting när jag läser om det eller ser det på teve.
Därmot kände jag mig väldigt illa berörd när de fem barnen kidnappades av sin pappa, och glad över att de kommit hem. Kanske för att det är närmare, de bor ju också i Kungsbacka.

Därmot har jag väldigt svårt att känna nåt för nånting som händer på andra sidan världen. Jag vet inte om det är nåt fel på mig, men det var samma sak när...eh 13 september..när de flög in i de där byggnaderna vars namn jag glömt. Jag läste och hörde men kände mig inte direkt berörd eller ledsen.
Jag kanske är lite konstig.
 

Nog ganska lika vi då =)

Skrivet av   Gyrils mamma
Jag konstaterar också bara att det är väl förfärligt. Men inte så mycket mer. Sambons ena kollega är i Thailand och deras hotell hade visst rasat ihop. men hon kommer hem imorgon.

Förstår däremot inte folk som tänkte resa trots att man avrådde. Hur kan man vilja riskera det?
 

Kanske empati inte är din...

Skrivet av  Anna
starkaste sida? Jag blir fruktansvärt illa berörd och mår dåligt. Kan inte sluta tänka på alla barn som nu är utan föräldrar och på alla splittrade familjer. Både svenskar och alla människor i det drabbade länderna. Jo, jag tycker nog det är lite konstigt om man inte känner något när närmare 60 000 männiksor är döda och oräkneliga drabbade.
 

Behöver inte alls vara så!

Skrivet av  Gyrils mamma
Det är kanske snarare det som är problemet?
I mitt eget fall är jag övertygad om att det beror på att jag är en känslig person. Jag måste helt enkelt lägga sånt utanför mig själv för att inte gå under.

Tänkt på den varianten?
 

Det är hemskt!

Skrivet av  Gloria med Lucas 9909 o Evelina 031001
Jag tycker det är jätte jobbigt att titta på.
Tänk alla dessa människor som har förlorat någon de älskar.
Nä fy fan!!!!!!!

 

Otäckt!

Skrivet av  A-C och Frida
Har idag fått reda på att 4 tjejer från min förra arbetsplats är med män och två barn var i Thailand och att de är ok. Den familjen som var på Phi-phi är nog mest tilltygad, mannen var borta många timmar innan han hittades. Barnen vill bara åka hem, inte så konstigt!

Hade jag haft en resa dit bokad hade jag nog åkt iaf, Thailand är ju stort.

Kram
 

Mår också...

Skrivet av  Tina med Max 8/11
dåligt av det. Hörde precis om två mammor som förlorat 3 resp 4 barn. Var tvungen att gå in och klappa på Max då...
Mig spelar det ingen roll var i världen det händer - jag mår dåligt så fort det handlar om barn...
 

Ja - hemskt

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
Vi har släktingar som är där. De skulle inte fira jul i sverige, för att pappan dog i år, så de reste till Khao Lak och hyrde en bungaloo på stranden...
Systern och ena brorsan pressades genom taket upp i ett träd. Mamman och andra brorsan gömde sig i badrummet och klarade sig förmodligen inte.
Oerhört tragiskt! Man undrar hur mycket elände man får råka ut för på ett år...
 

Otroligt berörande

Skrivet av  Radikal mamma
Jag tänker på lokalbefolkningen förstås, men också alla turister som förlorat barn, makar, syskon, fruar, mammor och pappor. Det är enormt tragiskt.

Jag storlipade när de berättade om de första tre barnen som landade igår kväll, utan sina föräldrar.

Jag hoppas att ni, som jag, tänker avvara en liten slant till de som behöver. Mellandagsrean känns inte lika hägrande när vissa förlorat sina hem, barn och andra reser hem i bikini.

Håll hårt i era små.
Josefin, Radikal mamma (som väntar på att en vän ska ringa)
 

Artiklar från Familjeliv