Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sjuk jul:o(

Skrivet av Catrin med Ville och Freja
Känns som om jag inte skriver om annat här sistone. Freja spydde natten till julafton. Ville hade feber. På julafton var alla tillräckligt friska för att vi skulle få en mysig dag med farmor och farfar. Ut till landet och min familj. Natten till juldagen var det Villes tur att kräkas ned allt. På morgonen satte Freja igång igen... Igår kväll gav vi upp drömmen om mysig jul på landet och åkte hem till tvättmaskinen. Idag har Ville fortsatt spy och sambon ligger däckad i vad jag tror är influensa. En ny rolig sjukdomsvariant som vi andra väl får lagom till nyår...

Vet inte om jag ska skratta åt eländet eller gråta av trötthet. Vi är inne på 11:e sjuka dygnet. Pumpflaskan med alkogel går varm... Och mitt i detta har jag bestämt mig för att sluta nattamma. Jag _orkar_ inte mer, så min sjuka sambo får ta skrik-Ville på nätterna.

Hoppas ni mår bättre. Nu ska jag läsa ikapp.
Svar på tråden: Sjuk jul:o(

Skratta...

Skrivet av  Wondergirl
..Jag tror man blir tokig annars. Ni har verkligen råkat ut för mer än måttlig sjukdom.
Hoppas ni kryar på er. Vi är själva sjuka här, och det är sannerligen inte roligt. Starkt gjort av dig att ändå sluta nattamma, så stark var inte jag. Kände att jag inte orkade med det också. Elias ammar bara ett par gånger per natt ändå. Det är allt det andra som är jobbigt.

Krya på er och ha en så god fortsättning ni kan och hoppas ni får ett friskare nytt år.
*skickar över lite friskbaciller från Zacharias som inget sätter sig på*
 

Artiklar från Familjeliv