Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

+400 g och +3,5 cm på 19 dagar

Skrivet av Bea m. Vincent & lillkillen
Tur att de inte växer med den takten hela livet :-)

Första BVC-kollen i fredags och vågen stannade på 4585g ock måttstocken visade 55,5 cm. Lillkillen är inte så liten :-)
Svar på tråden: +400 g och +3,5 cm på 19 dagar

De växer ju läskigt fort....

Skrivet av  Tinna m Simon född 021221
...så här i början. Vår "lillkille" vägde 4010 gram (födelsevikten var 4280 gram)& var 54 cm när vi for hem från BB den 23/12. I torsdax var det BVC dax och då hade han ökat till 4770 gram. Han hade dessutom vuxit 3 cm och är nu 57 cm lång.
Jag håller med dig; vilken tur att de inte växer lika fort under nån längre period!!
 

Jämför jag med hemgångsvikten

Skrivet av  Bea m. Vincent & lillkillen
så är det ännu mer för den var 4035 g. Just nu är lillkillen så där lagom stor. Går att hålla med en arm och väger så där precis lagom för att känna att han är i famnen utan att man blir trött i armen.
 

Visst är det otroligt

Skrivet av  Anette o Oliver 4v.
dryga centimetern i veckan blir det ju. Men samtidigt känns det ju skönt att veta att allt funkar. Oliver är ju uppe i 5 kg nu.
 

här också...

Skrivet av  Kerstin m Björn
Var och vägde Lilla Björnen i torsdags på hans 4-veckorsdag... Han hade ökat 480 gram och växt 2,5 cm på 10 dagar! BVC sköterskan tyckte det räckte om jag kommer och väger varannan vecka nu, om amning osv funkar bra.

Har ni bestämt er för något namn ännu till lillkillen, Bea?
 

Vi fightas om

Skrivet av  Bea m. Vincent & lillkillen
Herman och Valter så något av dem blir det väl. Båda namnen är ok enligt oss båda men vi är inte överens om vilket som är bäst. Vi får väl se vem som ger sig först.
 

okej.. jag tycker... *ler*

Skrivet av  Kerstin m Björn
Vincent och Valter låter väl fint ihop?

Jag röstar på Valter... *skrattar* (Vem håller jag med då?)

Lycka till med namnandet!
Kram
 

Ung. samma här

Skrivet av  Fjella med Felicia 021228
Spinkisen växer så det knakar. Nu är hon ca 52 lång (mätte själva på BVC) och väger 3300g. Detta 17 dgr efter födseln.
 

Artiklar från Familjeliv