Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

övning av rygg/nack

Skrivet av elis m. Melinda 16/1
Jag har ju ett litet stå-barn. Hon vill ständigt stå med stöd under armarna. Nu undrar jag om ni tror att detta ger samma sorts träning för rygg och nacke som det ger att ligga på rygg. Jag glömde att fråga på BVC.

Sen undrar jag om det är någonannan liten skrutt som blir frustrerad av att magträna? Melinda ligger jätteglatt och stolltiserar en stund. Men efter 3-4 minuter blir hon stuptrött och börjar illvråla. Jag försöker få henne att inse att hon kan vila huvudet för att sedan ta sig upp igen... men det är inget alternativ för henne. Alltså antingen huvudet högt eller agressionsutbrott!
Svar på tråden: övning av rygg/nack

Alva hatar att...

Skrivet av  Gabbi med Alva 11/12
...ligga på mage. Precis som du beskriver är det huvudet högt eller total aggression.

Jag tränar henne bara en liten stund varje dag. Hon får välja själv. Det är visst vid 3-4 månaders ålder som det är dags att börja träna på riktigt och din lilla är ju inte så gammal än så var lugn!
 

På tvåmånaderskontrollen

Skrivet av  elis m. Melinda 16/1
så sa läkaren att vi gärna gör försöka träna tre gånger per dag. Jag ser inte slaviskt på detta, men försöker att ha det som ett riktmärke.
 

Artiklar från Familjeliv