Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sjuk av vaccinationsfråga!

Skrivet av Anna & Alva 021220
Alva fick 5 månaders sprutan idag, lika duktig som första gången, gnydde lite i pappas famn och sen trycktes hallonbullskinderna upp igen av det vanliga lilla smajlet*ler* Nu till min fråga, OM de blir sjuka av vaccinet, när kommer det? kan man säga att om de ej blir sjuka inom si och så många timmar så blir de det ej? Vi skall på babysim ikväll och jag vill ej dra ut en sjuk liten Alva.
Här nere i Malmö är vädret underbart och min kille är ledig i två dagar, jag spinner som en katt:)
Svar på tråden: Sjuk av vaccinationsfråga!

För oss

Skrivet av  Ingegerd med William 021226
Kom Williams reaktion på den första sprutan efter två tre timmar kanske.
Vet inte riktigt när det brukar visa sig, men om hon inte störtvrålar och har feber framåt eftermiddagen så tror jag inte att hon kommer att bli dålig på kvällen heller.

Håller tummarna för att allt ska gå bra
 

Jag tror...

Skrivet av  Sara m. Viggo
...att ev symptom vanligen kommer inom 4-5 timmar. Har inget hänt på ett dygn borde det vara helt lugnt.

Jag är dock inte helt säker, utan utgår utifrån hur det är med våra hus- och sällskapsdjur.
 

Tillägg...

Skrivet av  Sara m. Viggo
Viggo började gallskrika och bli febrig ungefär 2-3 timmar efter han fått sin 3-mån spruta.
 

Inom 12-48 timmar

Skrivet av  Lee med Simone 020123 +5 till
Bör man se vart det lutar, men självklart är det individuellt.

Simone reagerade väldigt snabbt på första sprutan, med hög feber och mycket kraftigt svullet ben :( (6-7 timmar efter)
Kan säga att jag bävar för spruta nr 2 som kommer tas i juni (kanske vi väntar några månader)
 

Tack för svar!

Skrivet av  Anna & Alva 021220
Hon är samma lilla solskenshistoria som vanligt så jag tror att vi vågar oss till babysimmet. Hon reagerade inte på första sprutan men det är ju i och för sig inga garantier för spruta nr 2.
Tack för svar och solskenskramar på Er, nu skall jag måla...suck!
 

c,a 3 tim -24 tim.

Skrivet av  emla
Det tar 3 timmar för vaccinet att sprida sig i distrubiyionsvolymen som det så vackert heter. Efter intramuskulära injektioner kommer de första reaktionerna först då det spridit sig i kroppen, om man inte är superallergisk mot någon tillsatts i injektionsvätskan.

ju längre det dröjer desto mindre reaktion.
 

Artiklar från Familjeliv