Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*suck* Sjuk igen.

Skrivet av Fleece med Gabriel
Ja,Gabriel har nu haft sin andra öroninflammation och sitt första falska kruppanfall. Hoppades att det skulle vara nog, men nu har han fått hemska blåsor i munnen och över 39 i feber. Vi som har åkt till min syster i Boden en resa på drygt 60 mil. Ja det var ju bara att ringa vårdcentralen. Vi fick komma in på en gång. Då visat det sig att Gabriel har fått svamp av pencilinet. Vi fick en vätska som han ska ha i munnen. (hur man nu lyckas med det)

Så summan av kardemumman,nu undrar jag om någon av er varit med om att få sådana här blåsor. Gabriel kan ju inte sova ok på natten han bara gråter. Det gör ju säkert ont vi ger alvedon men det verkar inte fungera. Hur länge sitter det i?
Svar på tråden: *suck* Sjuk igen.

Vet ej, men hoppas han kryar på sig. Kram! *imt*

Skrivet av  melina med neo
dbjsikv
 

Så du befinner dig i min stad

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
där ser man. Sa de inget på BVC hur du skulle använd behandlingen? Du kan nog prova att pensla den på insidan där blåsorna är, så gör man ju med torsk (är det det han fått?).
 

Är en utflyttad Bodensare.

Skrivet av  Fleece med Gabriel
Vi var på vanliga läkarstationen. Vi skulle försöka sätta det på nappen, men det är ju inte så lätt. Sen sa han inte hur länge det skulle ta innan det blev bättre. :( Naturligtvis glömde vi att fråga också. Tror inte det är torsk, Gabriel hade det när han var liten och då var det som en beläggning på tungan. Nu har han blåsor överallt i munnen. :(
 

Karin har haft blåsor i halsen.

Skrivet av  gammelmor med Magnus 15/1
Nån sorts förkylningsblåsor som gör skitont och förhindrar allt matintag. Vi fick Xylocainlösning att gurgla med före maten för att bedöva smärtan. Sen gällde det att äta fort innan bedövningen släppte.
Hon var lite äldre och talbar så det var inga problem att få henne att gurgla. Hur man gör med en liten vete katten.
Stackars liten. Usch, det är så synd om dem när de är små och sjuka.
 

Artiklar från Familjeliv