Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Övertyga mig om att jag är knäpp!!

Skrivet av Kia med Ted
Jag har en son på född feb -03 och nu önskar vi syskon till honom. Vi vill gärna ha en flicka denna gång, men blir självklart lyckliga för en till son..
Nu är det så att jag hittat 2 hemsidor där man kan förutspå barnens kön och då har jag mer chans att få killar under ett par månader framåt. Jag har aldrig trott på sånt förut och helt plötsligt har jag börjat tro på detta och det har gjort att jag blivit ganska begränsad. Jag känner att jag skulle vilja vänta tills det kommer upp en flicka i diagrammet, för då har jag iallfall försökt.. Jag känner mig helknäpp!!
Övertyga mig om att man inte ska tro på detta.
http://www.familjeliv.se/Gravid/flicka-eller-pojke.php
http://www.chinesefortunecalendar.com/Charts/BabyGender.htm
Svar på tråden: Övertyga mig om att jag är knäpp!!

Näe..

Skrivet av  Milla-75+3
det funkade inte här hemma iaf *ler* jag ville verkligen ha en liten tös efter killarna,men det blev en kille till så vi har triss i killar.

Ska snart börja flörta med min man så kanske det blir en liten tös till våren-05 eller en kille till.

Lycka till!
 

Jag gjorde det där testet förut....

Skrivet av  Sunshine m. Ludde & Alex 030103
....skulle få tjejer enligt den, men fick killar. Så kanske är det NU ni ska försöka när den säger kille?? *ler*

Hur som helst, du är inte knäpp! Men det finns TUSEN sätt att försöka pricka in en pojke eller en flicka enligt alla, men jag tror det blir vad det blir och inte går att påverka, men det skadar ju inte att prova olika ställningar och före eller under ägglossningen....ja det finns ju olika metoder *ler*

Lycka till!
 

Jag har hört...

Skrivet av  Ulrika m Molly 030126
att ska man pricka in en tjej ska man "få till det" några dagar innan ägglossning. För en kille är det själva ägglossningsdagen som gäller. Men vem vet med säkerhet om sånt stämmer? Men man kan ju testa...
 

Det har jag också hört och här stämmer det....

Skrivet av  Lotta m Tomas-01 & Elin-02
Iom att vi har gått utredningar m.m så vet jag exakt när båda mina barn är gjorda och Tomas som är superplanerad är tillverkad på ägglossningsdagen och Elin som kom till utan planering är tillverkad fem dagar före ägglossning. Spermierna borde inte leva så länge men om de gör det så är det nästan alltid tjejerna som vinner. Killarna är snabbare och lever kortare tid.

Lycka till med bebisverkstan...:-)
 

Artiklar från Familjeliv