Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Överreagerar jag? *långt*

Skrivet av Ingegerd med William 021226
Jag har det jättestressigt just nu. Har denna våren läst två distanskurser för att dryga ut vår knapra eknonomi med studiemedel.
Så fort William somnat på kvällarna har jag pluggat.
Nu har jag en tenta som skall in på Söndag, helst fredag.
Jag sitter uppe och sliter mitt hår fram till 02-03 någon gång.
Stress stress stress
Daniel vet att jag har det stressigt och ordnar och donar så mycket han kan.

Vi lovade mina föräldrar att gå på Liseberg på Lördag och sedan grilla. Detta har varit bestämt länge.
Igår ringer Daniels föräldrar och jag hör Daniel säga: JA men ni vet ju att Ingegerd har det jättestressigt hon hinner knappt sova nu med tentan.
Tjat tjat tjat hör jag.

Sedan kommer Daniel: Mamma och Pappa kommer hit på Lördag
Vaaaaa!!?? Jag hinner inte jag orkar inte och det vet du Daniel. Han ser uppgiven ut:Ja men vad skall jag säga Pappa tycker att vi borde nog kunna hinna...

Suck suck Men jag tror ju knappt vi hinner med den inplanerade turen till Liserberg och den första grillningen för iår (som är tradition).

Nej men det tyckte Daniels pappa att vi kunde pussla ihop på något vis.

Fan vad trött jag blir.
Varför inte ha lite framförhållning frågade jag Daniel, jag hade kunnat börja stressa med tentan ännu tidigare om jag bara vetat att de prompt måste komma på Lördag. Varför tre dagar innan?
Jooo De hade sina funderingar redan förra veckan men ´Daniel brydde sig inte om att säga något till mig för han hade ju sagt att jag var stressad.

Men men när jag har fullt upp då kan inte svärföräldrarna ta hänsyn. Nästa helg har jag bara ett arbete som skall in, varför inte komma då.

Jag har inget att säga i frågan för nu skulle farmor och köpa blöjjor och kläder till William.

Suck... jag känner mig lite överkörd. Daniel vet ju precis hur jobbigt jag har det nu och ändå kunde han inte säga ifrån, han visste att vi hade planer som jag sett fram emot.

Svar på tråden: Överreagerar jag? *långt*

tillägg...

Skrivet av  Ingegerd med William 021226
Och som ni säkert vet sedan innan är jag ju inte ens accpeterad som en i familjen med tanke på att man ber mig att ge min son till Daniel och flytta på mig så fort ett kort skall tas så jag längtar ju inte direkt efter dem.
 

Min kompis...

Skrivet av  Åj67 - 9 kg (av 25) + 3 kg -> pingst
Som hade lite samma problem som dig gjorde till slut revolt och gick helt sonika och satte sig med det som hon hade planerat inför helgen så fick sambon/maken sköta sina föräldrar själv. Så hade nog jag också gjort i det här fallet, vänligt men bestämt hade jag sagt: - Trevligt att ni kom men nu måste jag läsa, sen hade jag gått in i ett annat rum stängt dörren och satt mig och läsa. Hade de protesterat så hade jag bara svarat: - Men det sa ju Daniel.

Kram Åse
 

Ja den var inte dum!

Skrivet av  Ingegerd med William 021226
Tyvärr så vill de ju inte träffa mig så de tycker bara det är skönt om de slipper mig. Det är säkerligen därför de kommer den här helgen också..

Dator rummet har ingen dörr så jag kan inte sitta ifred :)) Va bråkig jag är när ni kommer med så bra förslag
 

Synd att ni inte hade någon dörr...

Skrivet av  Åj67 - 9 kg (av 25) + 3 kg -> pingst
Du hinner inte åka förbi någon brädgård och köpa en stor trä-skiva att ställa för.

Annars så är ju önskan om att slippa träffa varandra ömsesidig. I så fall skulle du på pin-kiv vara extra sällskaplig och trevlig och följa Daniel/William i fotspåren som en hundvalp för att retas så att inte svärmor får en chans att vara på tu man hand med dem.

Kram Åse
 

Åse fy vad bra!

Skrivet av  Ingegerd med William 021226
Precis det skulle reta gallfeber på dem.

För jag är ju ivägen helt klart!!
 

Min kompis...

Skrivet av  Åj67 m Ludvig -03, Malin -94 & Hanna -93
Igen då, gjorde till slut klart för sin man att hon inte åkte med till "farfars sommarstuga" om han var där uppe och hon gjorde det inte heller. Lite tungt för maken kan tyckas men jag tror att även han vann på det eftersom han slapp både fru och far som gick och surade.

Sen tog hon med sig barnen hem till sina föräldrar några veckor på sommaren så fick maken ägna sig åt jobb och studier på egen hand.

Kram Åse
 

Men fint!

Skrivet av  gammelmor med Magnus 15/1
Är du så populär så blir de väl bara glada om de slipper umgås med dej när de kommer. Daniel får fixa grillförberedelserna och disken så kan du plugga på och dyka upp när maten serveras. Plugga du och låt Daniel sköta resten. Det är hans föräldrar.
 

Ni är för rara!

Skrivet av  Ingegerd med William 021226
Och det värmer verkligen hur engagerade ni är!!
Tack!!

Grillningen sker hos mina föräldrar (vi bor i en liten lägenhet utan möjlighet till ett privatliv :)

Som jag skrev till Åse det är säkert därför de måste komma hit denna helgen för att jag är så stressad.

Tyvärr går det inte att sitta ifred här men vi ordnar det på någotvis, om vi nu inte kunde hindra dem att komma hit kan jag iaf köra iväg dem efter en timme. För de visste ju att vi hade andra planer
 

Men ska ni både hinna

Skrivet av  Trigger m Evelina 7/2-03
gå på Liseberg med dina föräldrar och sedan träffa hans föräldrar också på lördag? Känns väldigt stressigt i onödan. _Varför_ kan de inte komma en annan helg - det tycker jag inte framgick riktigt. Det känns som att den här helgen passar dem och att de inte tar ett dugg hänsyn till dig.

Jag fick en idé som jag inte vet om den funkar, men hade det varit jag så hade jag tagit med mig böckerna och åkt till mina föräldrar och pluggat där i lugn och ro, så kan ju dina svärföräldrar träffa William och Daniel och du får plugga ifred?
Kanske funkar det inte att göra så, men ett förslag iaf :-)

Jag tycker inte att du överreagerar. Hade ni kommit bättre överens kanske det inte känts så jobbigt, men när det nu är som det är så förstår jag dig till 100%.

Hoppas det ordnar sig till det bästa!

Kram
 

:)

Skrivet av  Ingegerd med William 021226
Nä jag fick inte heller någon förklaring till varför de inte kunde komma någon annan helg.
Jag behöver tyvärr sitta vid min dator när jag skriver tentan annars hade det inte varit en dum idé.
Det bästa hade varit om jag tagit sonen med mig ... :)

Det ordnar sig blir lite trött ibland på situationen Ingegerd får anpassa sig till alla andra.

 

Tack För erat engagemang!

Skrivet av  Ingegerd med William 021226
Det ordnar sig på någe vis :)

Det är bara besvikelsen över Daniel och svärföräldrarnas beteende som svider lite i hjärtat.

Det praktiska får vi väll ordna.

Kramar i massor till er!
 

Otroligt jobbigt!

Skrivet av  Elisabet m. Isak 030217
Jag tycker att Daniel får ringa till dom och bara säga som det är, "NEJ NEj, ni kan inte komma i helgen, men kanske nästa helg! Det går fortfarande att ställa in och dom kan ju inte komma om ni verkligen säger ifrån. Det är jobbigt, jag vet, men om ni kommer med ett annat förslag om tid så har dom ju något att se framemot.

Er familjs bästa går före att vara svärföräldrarna till lags!!!

Jag kan ha svårt för mina svärföräldrar och min sambo tycker säkert att det är jättejobbigt att säga nej till dom. Men ibland går det inte, vi måste få vara med varandra i VÅR familj lite utan en massa andra. När jag är ledig så vill inte jag sitta och har ett krystat samtal med svärmor som kommenterar hur jag sköter Isak utan jag vill gosa med min fina sambo och min fina lill-kille på mina villkor. Så det så!!!
 

Ja det tär

Skrivet av  Ingegerd med William 021226
Vi bad dem komma nästa helg men det dög inte.
Daniels Far accepterar inte att folk säger emot honom, han vet ju allt, han vet ju mer om vår son än vad vi gör.

Allvarligt talat börjar jag bli lite orolig för svärfars mentala hälsa han har ballat ur helt det senaste året.

Idag när Daniel kom hem fick jag höra att hans pappa ringt till honom på jobbet (!) och sagt att jag skulle avboka det voi hade planerat in med mina föräldrar så att nu räckte det inte med en timma utan nu skulle de ha hela helgen!!!

Efter ett mycket mycket allvarligt samtal med Daniel om hur hans far behandlar mig så ringde Daniel hem och sade att de fick komma nästa helg om de ville, den här gick inte. Hör och häpna mannen hade till och med bokat in tåbiljetter för hela helgen innan han ringt!!!

Nu hette det att vi inte ville träffa dem att jag var ond och hans far kunde helt enkelt inte förstå varför jag var trött.

Sedan ropade jag i bakgrunden när Daniel talade i telefon att jag är less på att bli utmålad som den elaka och jag vill inte behöva försvara att jag inte hinner för jag är stressad och trött. (Grät visst lite samtidigt)

Då förstod Daniels pappa att Oj det här låter inte bra i Daniels öron, eftersom Daniel inte har så mycket att säga till om i vårt förhållande enligt svärfar är det bäst att han inte gör mig mer ledsen inför Daniel för då skulle ju den onda svärdottern se till att de aldrig fick träffa sin son.

Så nu kommer de inte den här helgen utan senare framöver, nästa helg passade inte hans mamma.

 

Släpp inte in dem i ditt hem !!

Skrivet av  Kia
Släpper du verkligen in dem i ditt hem efter deras uppförande ?? Aldrig !!! Daniel kan väl åka dit och träffa dem så slipper du se dem. De verkar ju inte vara riktigt kloka !!
Du måste bli tuffare mot dina svärföräldrar och visa vart skåpet skall stå. Det är ditt hem och din familj. De måste de ta hänsyn till !!
Jag vet precis hur du känner det. Jag har precis likadana svärföräldrar och en sambo som inte kan säga nej till dem. De kommer när de passar dem och stannar hela helgen eftersom de har så lång resväg. Det är ingen som frågar mig om det går bra att de kommer. Jätteirriterande !!!
Jag tycker så synd om dig. Du är säkert redan stressad över tentan. Så skall du behöva tänka på det här också..
Lycka till ocyh kram !!
 

Vad skönt att su slipper dem

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
den här helgen i alla fall. De verkar vara extremt jobbiga människor på det du berättar. Måste vara jobbigt för Daniel oxå. Jag hoppas det löser sig så småningom.
 

Artiklar från Familjeliv