Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Julklapp till dagisfröknarna?

Skrivet av Carina med Tova -02
Hej

Vad är kutym på era förskolor/dagmammor? Köper ni julklapp till fröknarna? Om ni köper blir det en gemensam eller varsin klapp? När överlämnas klapparna, vid sista dagen före jul eller vid lucia?

Vi tänkte köpa en stor chokladask som de kan dela på men det kanske är lite trist, eller? Ekonomin och fantasin tryter...(choklasasken kan vi köpa på vårt Coop-kort där vi just denna månad kommer att utnyttja krediten)

Svar på tråden: Julklapp till dagisfröknarna?

Jag hade köpt choklad-asken...

Skrivet av  Åj67 m Ludvig -03, Malin -94 & Hanna -93
och på något smidigt sätt försökt få fram att det även är till städpersonal och kökspersonal (om sådan finns) för de glöms ofta bort vid jul- och sommar-avslutningar. Prydnadssaker får man lätt för mycket av om man jobbar inom barnomsorg/skola så jag tror bara personalen blir glad för chokladasken.

Själv har jag inte köpt något förrän barnen har slutat på avdelningen så jag tycker inte du skall känna dig tvingad att köpa något om det är skralt i kassan just nu.

kram Åse
 

Tack för svar och för påminnelsen ang..

Skrivet av  Carina med Tova -02
..städ och matpersonal. Har ju själv haft sådana jobb och det är så trist att bli bortglömd.

 

Vi var på coop igår..

Skrivet av  Linda med Liam -03 , BF 10jan
Det har en uppsjö av chokladaskar. Små som stora..
Vi köpte gröna kulor, noblesse ( liten ask), lite blandade andra askar. Det blev 120 :- och då är vi två familjer som delar. Så vi fick massor av smått och gott för liten peng till dagispersonalen. Vi överlämnar det till avdelningen så att dom får äta upp det där. Inget till var och en..
 

Matilda svarar

Skrivet av  Matilda m. William
Köp en choklad ask eller baka något gott, ex. lussekatter så att all personal kan njuta av detta på sin fikarast. Skriv ett gulligt kort till. Jag valde att inte köpa något till personalen. Är jättenöjda med deras arbete och har tidigare spontant bakat en sockerkaka till dem som uppsakttning. Min son började där i september. Jag tror på att inte bli för personlig med personalen. Man skall ha god kontakt, en bra relation som gör att man kan prata om barnet och verksamheten. Jag och personalen pratar gärna mycket och länge (en trolig anledning är att jag utbildar mig inom samma yrke), men jag märker ibland att de börjar diskutera med mig som en "personal", alltså sekretessen svackar och därför vill jag inte bli för personlig. Jag hinner ge julkapp nästa år.
 

Föräldrarna på vårt dagis

Skrivet av  Trigger m Evelina-03 + v.20
har fått för sig att jag ska fixa presenten... Jag frågade _en_ person om de funderat ngt på presenter och helt plötsligt en dag kom en mamma fram till sambon och sa att hon hört att de skall lägga 30:- och att vi ska handla... *Suck*

Jag är dels värdelös på presenter och dels arbetar jag så mkt att jag inte ens hinner handla till familjen.

I alla fall, så tänkte jag på ngt sätt hinna fixa följande:
Korg m vin, choklad, godis och lite "udda" frukter. Tänkte att det fick kosta 400:- så blir det 100:-/personal. De får väl sinsemellan bestämma vem som får vad ur korgen...

FAst jag vet inte om det är en bra idé...
 

Nää, jag glömde!

Skrivet av  Nina med fyran
Vi skulle lämna pengar senast idag, men i stressen med Love, akuten och dagishämtning så glämde jag *suck*. Jag tycker faktiskt att man kan köpa en gemensam sak till all personal! Det är så lätt att någon glöms av annars. Egentligen är jag rätt less på presentandet vid jul och examen! Ja, personalen kanske är superbra, men allt för ofta är presenterna bara "för att"!
 

Termos mugg

Skrivet av  Anna m Linnèa 03 & Anton 01
JAg har ingen aning vad de kostar men vi ska go thermosmuggar till våra "fröknar". Alla på hela förskolan får likadana och det är föräldarrådet som fixar det. Vi lämnade 30 kr/barn.
 

Artiklar från Familjeliv