Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Celine har legat på sjukhus i natt.

Skrivet av Jenny med Cissi & Celine
I söndagskväll insjuknade hon i magsjuka. På måndagmorgon när hon vaknade så var hon pigg och åt lite. På kvällen började hon kräkas igen och ville inte dricka.

Sen sov hon 14 timmar förutom när hon kräktes, då var hon vaken ca 10 minuter.
Vi vaknade vid 14 tiden på tisdagen. Celine drack 40 ml saft, var slö och gnällig. Hon ville bara sova. Jag vet inte varför men hennes ögon såg konstiga ut, som om inte hon vore där. Svårt att förklara men det buset som brukar finnas där var borta.

Efter ett par samtal så for vi till akuten. Sen fick vi komma direkt till barnavd. efter ca 1,5 timmes väntan.

Celine vägrade dricka något så hon fick dropp över natten. Läkaren försökte först sätta i ena handen men blodkärlet venen eller vad det nu är de sätter droppen i så gick sönder. Det var inte lätt men till slut lyckades de sätta i armvecket.

En liten stund efter att droppen satts så fick vi in kvällsfika och då drack Celine äntligen lite och åt lite smörgås. Hon har sovit nästan hela natten och i morse vaknade hon pigg och åt lite frukost. Så nu verkar det värsta vara över för henne.

Nu ska vi vila för det har varit några jobbiga dagar med allt för lite sömn för min del. Och Cissi blev magsjuk igår kväll. Hon har inte kräkts på 12 timmar men jag gissar på att hon börjar ikväll igen. Celine hade uppehåll med kräkningarna 17 timmar och antagligen blir det samma för Cissi.
Svar på tråden: Celine har legat på sjukhus i natt.

Stackars liten

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
Uj uj inte kul med magsjuka, hoppas Cissi får en lindrigare variant och orkar dricka i alla fall.
 

Lillaste hjärtat.

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Usch och fy för magsjuka och sjukhus, fast det är bra att de finns, sjukhusen alltså, fast fy för att behöva åka dit.
Massor av krya på er och hoppas Cissi slipper en andra omgång.
 

Stackars liten

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Det är så hemskt det du beskriver med blicken, när de inte är närvarande. De få gånger jag får panik och ringer sjukvårdsupplysningen är just när blicken blir frånvarande.

Hoppas Celine blir bra snart och att Cissi klarar sig lindrigare undan.

Kram
 

stackare!

Skrivet av  LottaH med Viggo 0302 och Evelina 041207
Krya på er så mycket! Låter inget vidare för småtjejerna - eller för dig heller för den delen. Hoppas ni snabbt blir friska igen!
 

Åh fy så jobbigt

Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
för er allihop! Hoppas att Cissi klarar sig bättre! Massa krya på kramar. Och Du Jenny, hoppas verkligen att du slipper eländet!
 

åh vad jobbigt!

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
Tur att ni fått hjälp nu o att hon mår bättre!
förhoppningsvis blir det inte lika illa för storasystern o sen att ni slipper magsjuka framöver!

Kram!
 

Stackars er!

Skrivet av  Minja + Emma 030129
Hoppas alla snart är friska och får sova och må bra igen.
Krya på er-kramar/
 

Celine spyr igen *gråter*

Skrivet av  Jenny med Cissi & Celine
efter ett uppehåll på 39 timmar så började hon spy för 1 timme sen och har spytt 2 gånger. hon vägrar att dricka igen, spelar ingen roll vad jag ger. Det spelar ingen roll hur jag ger det. Jag har försökt i flaska, dricka ur glas, ge med sked, med spruta. Hon bara skakar på huvet och biter ihop. Nu har hon kräkts av och till i 3 dygn exakt...
Enda positiva är att hon fortfarande är pigg från droppen i natt.

Vi har iaf fått sova 3 timmar på em så förhoppningsvis orkar jag med en vaknatt till. Däremot är jag mentalt helt slut och det var inte långt i från att jag skulle börja gråta. Jag kämpar fortfarande emot och helst vill jag bara lämna barnen och skita i allt just nu. Jag har tappat räkningen på hur många maskiner vi tvättat, det är minst 20 på 3 dygn, det finns ett berg av disk, jag har inte duschat sen lördags finns ingen tid till det.

Jo tack föresten för era svar. Nu ska jag försöka ta hand om en gnällig Celine.
 

magsjuka?

Skrivet av  LottaH med Viggo 0302 och Evelina 041207
Är det säkert att det är magsjuka? Min kusins barn har precis kommit hem från sjukhuset där hon legat inlagd för kräkningar och att hon svimmade. Det visade sig vara någon kycklingbakterie.

Stackars dig och stackars barnen. Svårt att hitta någon som vill avlasta några timmar också kanske, pga smittorisken. Hoppas att natten blir hyfsat lugn så att du i alla fall får några timmars sömn.

Tänker på dig!
 

Jo det är nog magsjuka.

Skrivet av  Jenny med Cissi & Celine
Kyckling har vi inte ätit på länge och jag vet inte något annat heller som hon skulle ha ätit som varit dåligt. Hon drack lite vatten ikväll ca 30 ml sen somnade hon. Jag är bara så orolig när hon inte får i sig ordentligt med vätska. Hon ska få i sig minst 1 liter/dygn och sen vi vaknade i morse har hon druckit max 1 dl. I droppen fick hon i sig ca 5 dl på hela natten. Det är alldeles för lite.

Nä nån barnvakt får jag inte just nu. Min syster brukar ställa upp annars men hon vill inte riskera att hennes dotter blir sjuk och det har jag full förståelse för. Cissi är fortfarande pigg som tur är för då har jag en hel del hjälp av henne.

Om 40 minuter är nästa maskin klar och om Celine fortfarande sover då så ska vi lägga oss.
Tack för att du tänker på oss.
Kramiz
 

Nää stackare

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
hoppas hon får i sig något så ni slipper åka in igen.
 

*kramar om*

Skrivet av  Stina m Oskar -01, Ella -02 & Zumo -6 dagar
Låter inte alls kul det här ju, hoppas hoppas hon snart är bättre!!
Har du provat att ge henne isglass? Då får hon ju i sig lite vätska iaf.

STOOOOR kram!!
 

Artiklar från Familjeliv