Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nyfiken om föräldradagar

Skrivet av C m Niklas o Viktor
Hej alla.
Lite nyfiken på hur andra har sparat/slösat med sina föräldra dagar.
Hur mycket har ni kvar av ert vinterbarns dagar?

Om nån undrar så har vi 60 föräldradagar och 100 garantidagar kvar.
Svar på tråden: Nyfiken om föräldradagar

vi har

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
ca 35 dagar kvar (sgi) och det är makens, jag får bara ta en till på Wilmer. Snacka om att ha räknat exakt...

Garantidagarna har vi bara tagit ca 5-10 st av, så där har vi väl en hel del kvar. Är det 100 man har från början? Å, vad dålig koll jag har...

Wilmer är född dec 02 och var hemma med oss till aug 04, så det känns som vi fått ut mycket ledighet med honom iaf.
Nu hoppas vi kunna vara hemma med Ebbe till aug 06, men då finns det nog inte heller många dagar kvar.
 

Ja du, vad stod det nu?

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Senast Åke skickade in pappren inför julpappaledigheten hade Magnus förbrukat 240 dagar. Vi har inte använt några garantidagar.

Det verkar ju otroligt lite. Men jag tog i snitt 3-4 dagar per vecka och Åke har varit hemma sådär 120-130 dagar så det kanske stämmer.
 

Vi har 14 f-dagar, 90 g-dagar kvar. IMT

Skrivet av  Suz
imt
 

Knappt några kvar:

Skrivet av  Minja + Emma 030129
17 SGI och 7 lägsta nivå-dagar. De är alla sambons.
/
 

Har sparat

Skrivet av  Ejbe
vi har ~100 dagar med SGI-nivå och 30 lägstanivådagar.
 

Minst 100 vanliga dagar kvar

Skrivet av  Sara m. Viggo
och nästan alla garantidagar också.
 

157,5 SGI- & 68 LN-dagar kvar *IMT*

Skrivet av  Jeanette m Allis
 

143/83

Skrivet av  :: tösen :: m Otto 030122
143 f-dagar, 83 g-dagar. Vi sparade och gnetade för att kunna vara hemma så länge som möjligt. Hade ju sån fin tanke om att Ottos pappa skulle vara hemma med Otto nu när jag skulle jobba igen. Så blev jag uppsagd... Så vi har en massa dagar kvar för pappaledigheten som han förhoppningsvis får möjlighet att ta innan Otto konfirmeras ;-)
 

Pst!

Skrivet av  Åj67 m Ludvig -03, Malin -94 & Hanna -93
Han måste ta ut dem innan Otto fyller 8, men jag antar att det där om konfirmationen var lite skämtsamt skrivet. Om ni klarar det ekonomiskt så kanske Ottos pappa kan vara hemma fredag eller måndag och ta ut föräldradagar lördag & söndag också.

Kram Åse
 

22,5 med SGI och 40 garantidagar,

Skrivet av  Åj67 m Ludvig -03, Malin -94 & Hanna -93
Vi plockar ut garantidagarna lördag och söndag för att de skall "gå åt". För oss är det inget alternativ att utnyttja dem för att vara hemma en "vanlig" arbetsdag det förlorar vi för mycket på.

Kram Åse
 

Ingen som helst aning

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
Jag tog ut 4-5 dagar i veckan tidigare och maken har tagit ut ett antal fredagar-söndagar. Både sgi och garantidagar. Ska kanske ta och kolla upp hur många vi har kvar. Vet bara att det bör vara en drös kvar.
 

Artiklar från Familjeliv