Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min sälek aha!

Skrivet av Lee mamma till Simone 23/1-03 + 6 till
Det går min Simone numer här hemma och sjunger.
Jag undrar om hon är kär i någon hos dagmamman :)

Hon kan också sjunga vi vill, vi vill jock jo (alltså we will we will rock you )
Attan tonsäker liten dam , vilket jag ju redan visste eftersom hon satt och nynnande tonrätt på bä bä vita lamm när hon var 8 månader.

Sedan har jag en liten fundering. Vart tusan har tiden tagit vägen? Simone fyller snart (precis som alla andra små barn härinne)2 år, och jag har ingen aning vart just den tiden tagit vägen.
Helt plötsligt är hon så stor, härmar sina storesyskon i allt. Allt från dans och sång till hur man beter sig som förbannad tonåring . Det sistnämda är ju inte så skoj igentligen fast mycket roligt att se på ;)
Om inte annat så får det tonåringarna i huset att förstå hur barnsligt de beter sig :)

Simone har alltså gått ifrån kort, tjock bebis till en en ganska smal lång liten bestämd dam med ganska kul karaktär och jag har någonstans missat förvandlingen. Det var ju just den biten jag inte ville missa!

Kanske är det så att det bara händer en dag......ja, att man inser att den lilla babyn helt plötsligt inte har något baby i sig mer.
Jag hoppas att det är så. Jag vill ju inte missa något!

Jag vet iallafall att Simone hon e min lilla sälek...och jag har sådan tur att ha 6 st till :)
Svar på tråden: Min sälek aha!

:-)

Skrivet av  :: tösen :: m Otto 030122
Vilket mysigt inlägg! Har inte så mycket att säga egentligen mer än att jag blev så glad av att läsa det! Och vilken rikedom - att ha hela sju "sälekar" i olika storlekar :-)
 

Raringen då!

Skrivet av  Anna m Alva 021220 & Elsa 040824
Vilket litet säleksknytt:)
Min lilla råtta sa: Du dum i huvet härom dagen..hur trevligt är det då?*l*
Jag vet verkligen inte vart hon hört det men små grytor har väl stora öron eller vad är det man brukar säga*s*
 

Artiklar från Familjeliv