Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bilbarnstol

Skrivet av Kia
Har en AktaDuoflex som jag bör flytta till baksäte då barnets hjässa når över stolskanten. Tappade monteringsanvisningar och nu när jag surfar in på Akta så står det att man MÅSTE ha stödben om stolen monteras i baksäte. Var det så även på de äldre modellerna eller är det nytt påhitt? Jag tror att vår stol får placeras bak UTAN stödben. Har någon kvar instruktionen till modellen från 2003 och kanske har lust att titta efter? Eller någon kanske vet på rak arm?
Svar på tråden: Bilbarnstol

Vi har Duoflex Comfort

Skrivet av  Ika m Samuel 03 och Tilda 04
och i bruksanvisningen star det att man ska ha stodben om det ar langt mellan framsate och baksate, som t ex i en minibuss. Men i en vanlig bil behovs det inte.
 

Precis...

Skrivet av  Nina med fyran
Vi har folkabuss och anv stödben på Duoflex när vi hade den i baksätet. Detta pga att enda tänkbara platsen för barnstolen var bakom förarsätet, som jag måste kunna flytta fram. Numera är duoflexen på passagerarsätet fram _utan_ stödben.
 

Jag har precis köpt ny.

Skrivet av  Jenny med Cissi & Celine
Jag har basic-modellen och den har jag placerat bakom passagerarsätet utan stödben. Stolen står ju lutad mot sätet framför så jag förstår inte varför man skulle behöva stödben.
 

Artiklar från Familjeliv