Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

åsså en liten fråga... =)

Skrivet av Annsann med Jonathan 030225 + 2 till
Finns det fler som ammar sina "nästan vuxna" barn.. =)

Jonathan har svårt att låta bli mammas "tutta" när det att dags att sova, och då spelar det ingen roll om det är mitt på dagen eller på kvällen... undrar hur de gör på dagis när han sover middag???

Det är inte det att jag bara-måste-sluta nu... är bara lite nyfiken på hur det är med tuttisarna hos er andra...

Svärfar blir lika snopen varje gång när han tar för givet att "nu har han väl slutat med bröstet i alla fall" och får till svar att "det finns minsann lite kavr ännu..." han som började "tjafsa" om det redan när Jonathan var ca. 6 månader...

Kram på er alla!!
Svar på tråden: åsså en liten fråga... =)

Hej Annsan

Skrivet av  Mian och Benjamin
Fler som är vakna mitt i natten :) Benjamin började kräkas precis när han somnat, och sedan har han kräkts en gång i halvtimmen. Stackars liten, han är som en blöt liten trasa, och bara gul galla komer det :(

Vi ammar fortfarande, och nu när han fått magsjuka kommer det bara vara tutte som gäller några dagar framöver. Tutte är det bästa Benjamin vet :) Och han är så fascinerad att det kommer mjölk ur den. Mamma mjölk tutten säger han glatt, gott, och så mumsar han i sig.

Roligt att se dig här igen! Nu måste jag upp till sängen och vakta Benjamin och kräket :/
 

Tuttan Karlsson

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Lite skönt att han är sen i snacket. Han kallar dem frö Aj och Nam och det blir ajnamajnamajnam när han är trött och sugen. Inte lika tydlig som hans storasyster i 2-årsåldern Mamma, mamma tutte NUUUU!!!

Känner du dej som ett UFO så gå int på Attatchment Parenting på Föräldraskap.

Och du! Det var jättekul med hemsidan så länge den fnns men den kändes inte så angelägen längre. Skönt att du fattade mod och lade ner den till slut.

Kram!
 

Love gillar bröst

Skrivet av  Nina med fyran
Jag ammar fortfarande morgon och kväll. Om jag är borta på kvällen så klarar han sig fint ändå, så länge han inte ser mig så *s*! "Oove mamma sitta soffan böst" brukar befallningen lyda emellanåt. Jag ammade mina andra barn ganska länge med.

Och apropå hemsidan, så ha INTE dåligt samvete för den mer! Jag tycker själv att jag har fullt upp, fast jag är arbetslös...

Kram
 

Artiklar från Familjeliv