Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er..

Skrivet av Jennie med Clara 030416
Hoppas alla mår jättebra och har det skönt i det somriga vädret.:)
Igår var vi på Konfirmationsfirande och det gick riktigt bra. Clara sov under hela ceremonin, trots att vi fått en reserverad barnvagnsplats precis vid orgeln *ler*, men vi höll för öronen lite försiktigt då de spelade.
Hon vaknade lagom tills det var slut, så det blev matning i kapprummet innan vi for vidare för mottagning.

Jag undrar ifall någon har något bra tips för att ta bort skorv i hårbotten? Clara börjar få det nu och jag tänkte ifall ni med erfarenheten hade något smidigt tips. Kan tilläggas att Clara har massor av hår...

Må så gott alla och ha en skön dag i solen nu i pingsthelgen...
Svar på tråden: Hej på er..

Olja i hårbotten

Skrivet av  Petra & Jonna
Jonna har också skorv under kalufsen och jag smörjer in med barnolja på kvällen och sen får hon bada av sig dagen efter. Då åker det mesta lösa bort när man kammar henne.
Jonna har också mycket hår och det ser inte så mysigt ut med massa olja i håret på dagen. :)
 

barnärngens barnsalva

Skrivet av  Kristina med Alma 030221
har jag smort in alma med, hon har också massor med hår, och det har funkat bra. :) blir lite meckigt att få bort det sen om man har bråttom (man får schamponera både en & två gånger), men om man står ut med att vänta några dagar försvinner det i ala fall. :)
 

Fungoral shampo

Skrivet av  AnneCatrine med Albin-96 & Alva 030227
finns på apoteket ska visst vara jättebra om de har mycket hår.
 

Tack för era tips.:) *imt*

Skrivet av  Jennie med Clara 030416
a
 

men ska bara

Skrivet av  Anette m Evelina-99&Simon-03
användas om det blivit svamp skorven fick jag veta
 

Salsy-vase 2%

Skrivet av  Anette
på apoteket. Det är en salisylvaselin som är kanon på skorv. Min bvc sköterska rekommenderade den och bara på ett par ggr så är skorven borta på Simon.

Ta på salvan på morgonen, bada barnet på kvällen och rugga upp skorven i håret med en frottéhandduk. Eller en fin kam. lycka till!
 

Tack

Skrivet av  Jennie med Clara 030416
lät som ett bra tips, skall testa det när det blir vardag och apoteket öppnar igen.
KRAM och tack.:)
 

Artiklar från Familjeliv