Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Flaskmatning,

Skrivet av Jennie med Clara 030416
Hej,
Jag funderar lite, det är så att vi flaksmatar Clara och ger Nan.
Nu har jag sett att det finns Nan2 i butikerna och undrar lite när man skall gå över till det?
Jag frågade då jag var på Bvc förra gången men hon visste inte att det fanns Nan2 utan hon skulle ta reda på det lite mer.

Men jag tänkte ni andra som flaskmatar eller har erfarenhet av det kanske vet. Har ni bytt till nr2 och i så fall när?

Clara verkar forfarande mätt och belåten av Nan1, men jag tänker ifall tvåan är mera näringsrik eller ngt sådant, då Clara växer och är mera aktiv nu än förut.:)

Ha det gott,
KRAM
Svar på tråden: Flaskmatning,

Hej Jennie

Skrivet av  Jen & Melanie
Jag tror vi började med NAN2 när Mel var 4 månader. Men ibland anv Nan1 också, tror det är så att de äter mer av Nan 1, alltså tvåan är mer mättande.
Fast vi märker ingen skillnad, och många affärer har bara ettan.
Lycka Till
 

Fråga

Skrivet av  verne med Vera 030519
Fråga på flaskmatning under Baby annars :)
 

Har inget svar...

Skrivet av  Lycklig med Alma
men vill bara skriva och säga ett Hej!

Jag har svarat dig inne på ankomst 03/04

kram
 

Jag meilade nestle

Skrivet av  annika med viktoria 030323
för jag ville veta skillnaden. Inte stor när man läser på innehållsförteckningen. Fick följande svar: De har ersatt en del av laktosen med ett annat ämne (kommer ej ihåg vilket) som ger mer mättnadskänsla men behåller mängden kolhydrater. De har oxå tillsatt mer järn, eftersom "förrådet" från graviditeten börjar ta slut. Det står på förpackningen att det är mer vitamin E i NAN 1, men det är ett skriftfel från fabrik!! De här svaren fick jag iallafall!!
 

Artiklar från Familjeliv