Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga till Uppsalabor

Skrivet av Jarnis m. Tuva 030522
Jag vet inte om det finns några här från Uppsala men jag antar det.

Vi bor i Enköping och skall nästa helg göra en liten utflykt till Uppsala. Nu undrar jag om det är möjligt att gå från centrum bort till Barnens Hus och Babyland och i så fall hur lång tid det tar? Om man inte kan gå, hur tar man sig dit? Går det någon buss?
Svar på tråden: Fråga till Uppsalabor

Jag bor i Uppsala

Skrivet av  Ansan
Det borde inte vara något problem att promenera till Barnens Hus och Babyland. Min gissning är att det tar runt 30 minuter från stationen. Affärerna ligger väldigt nära varandra (den ena ligger i huset bakom den andra).

Det går säkert buss dit också, och i så fall tror jag att det är samma buss som går till IKEA. Tidigare var det linje nr 3, men ev har det ändrats.
 

Har kollat bussturlistan

Skrivet av  Ansan
Hej igen!

Jag kom på att vi nyss fått en ny turlista för bussarna, cå jag gick och tittade i den.

Det är buss nr 3 som går ut till IKEA. Ni ska hoppa av någon hållplats tidigare, vid OnOff och Plantagen och så får ni gå tillbaka (samma väg som bussen kom från stan) kanske 200 m för att komma till Barnens Hus och Babyland. På lördagar går bussen en gång i halvtimmen från kl 10.10 och fram till 16-tiden.

Hållplatser nere på stan där ni kan ta bussen är t ex Stadshuset, på Dragarbrunnsgatan och Grimhild (ett parkeringsgarage). Dessa hållplatser ligger ganska nära stationen, och jag antar att det är dit ni kommer in till Uppsala.

Lycka till!
 

Tack så jättemycket!

Skrivet av  Jarnis m. Tuva 030522
Det låter ju som om det inte är så farligt jobbigt att gå. Vi får väl se hur vi gör, det beror ju på vädret skulle jag tro.
 

jag mé bor i uppsala

Skrivet av  Jenny72 mé Filippa 030303
Tror oxå det tar en halvtimme att gå dit kanske lite mer. Kollade bussarna tror även att nr 13 går dit i krokarna, man går även på där Ansan sa. Lite osäker var man går av men det vet väl buss chaffisen.
Hoppas det går bra.
Kram kram
 

Tack för hjälpen *imt*

Skrivet av  Jarnis m. Tuva 030522
..
 

Artiklar från Familjeliv