Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gabbiz med Alvin *ropar*

Skrivet av Sanna med Paula 030310
Ska jag våga mig in till fikan i Lund imorgon? Man blir lite fundersam och rädd över era inlägg.
Kram Sanna
Svar på tråden: gabbiz med Alvin *ropar*

Klart du ska komma!

Skrivet av  gabbiz med Alvin 030321
Jag mailar dig om vad det är som hänt, ok?

Hoppas vi ses imorgon.

Kram,
 

Ja och ni gör mig nyfiken.

Skrivet av  vårmamma
Prata klartext el använd telefonen!
 

Trista, trista anonyma inlägg.....

Skrivet av  gabbiz med Alvin 030321
Åh, vad tråkigt. Om du är så himla nyfiken så hör av dig till oss, så berättar vi.
 

Ja! Det skall jag göra! Men hur???

Skrivet av  Annelie


Det kanske inte angår mig, men jag blir nyfis ändå! ;)

Men hur hör jag av mig? Skall jag maila? Vad har du för mailadress?

Annelie (i Va Götaland, inte Skåne :))
 

Hittade din adress nu!

Skrivet av  Annelie med Malcom 030316
Mailar NU!

Och Tintin och vårmamma... Hör av er till gabbiz ni oxå! Jag förstår hur ni tänker, jag tror att den enda boten är att kolla vad detta handlar om. Hennes mail finns i hennes info!

Hoppas att vi alla får sova gott inatt :D

Annelie
 

Om du läser rubriken..

Skrivet av  Trött på allt tjaffs!!!
så strå det gabbiz med Alvin.. Alltså får du bli hur nyfiken du vill och behöver inte säga åt ngn att använda telefonen för inlägget var inte riktat till dig!!!! Visst får du läsa det, men du behöver inte kommentera det!
 

Kanske det är så att...

Skrivet av  Tintin
... vårmamma känner sig utanför? Det gör jag, nämnligen. Jag vill egentligen inte be er sluta, men jag vill att ni kanske försöker förstå att sånt där kan väcka känslor hos oss icke invigda, vi som inte kvalar in för att få veta vad det är ni pratar om.

Jag vill bara be er att fundera lite innan ni hugger tillbaka mot vårmamma. Vad är det som gör att hon skriver så till er? Jag tror inte att hon missunnar sig era träffar och er vänskap, men hon blir klart nyfiken och, som sagt, man känner sig utanför på nått vis.

Visst kan det vara så?

Tintin (jo jag är lite anonym just nu, för jag vill inte att jag skall uppfattas som en missunnsam odåga här framöver. Hoppas det är okej och att alla förstår varför)
 

Så tråkigt.. *långt*

Skrivet av  gabbiz med Alvin 030321
att ni känner er utanför. Det här handlar om en IRL-träff som vi har. Alla är välkomna på våra träffar, men om ni nu inte bor i Skåne så är det kanske inte så aktuellt att komma på dem.. Men som jag sagt: ni som är väldigt nyfikna får GÄRNA maila mig eller någon annan, så kan vi berätta vad det handlar om. Vi vill bara inte vara för tydliga med det här, av flera olika anledningar.

Måste man vara så missunnsam och avundsjuk och känna sig utanför bara för att man inte vet vad allting handlar om? Vi vill inte hålla någon utanför. Jag vill personligen gärna se först hur många som reagerat på det som hänt, innan jag inviger alla ev. berörda i problemet.

Om något inte är riktat till en personligen så behöver man ju faktiskt inte läsa det, om man nu vet med sig att man har lätt för att känna sig utanför. Man borde ju kunna räkna ut att det inte rör en om man inte finns med i rubriken.. Tråkigt bara att känna att man inte kan skriva om nånting annat än sömn, mat och motorik till de människor man tycker sig känna efter all denna tid.

Som sagt, skulle ni vara nyfikna på något alls som jag är inblandad i, så är ni mer än välkomna att maila mig och fråga. Malin gjorde det, och nu är hennes nyfikenhet stillad. Och jag har inget emot att dela med mig till de som jag vet inte är berörda.

Usch, nu blev jag helt deppad av detta också. Nä, får nog lägga av med att skriva till någon jag känner härinne. Förstår verkligen Sanna nu.. Men ni borde ju veta att det vi inte skriver här skriver vi i privat korrespondens eller pratar om när vi träffas. Tänk så utanför ni måste känna er då.. Nej, vad barnsligt av mig, men jag kunde inte låta bli.

Säger bara en avslutande sak: håller med signaturen ovan Trött på allt tjafs!!!!
 

Gabbiz

Skrivet av  Cheyenne m Emil 030427
Det är väl självklart att ni ska få skriva privat här inne. Och skriver man till någon kan man ju gott vara lite kryptisk. Det berör ju inte någon annan. Det var ju faktiskt adresserat till dig i rubriken. Men visst, jag blir också nyfiken, precis som vårmamma och Tintin, men jag missunnar er verkligen inte att skriva privata inlägg. Vad spelar det för roll? Fast eftersom du sagt att det ok, kanske jag rentav mailar dig och frågar, *nyfiken i en strut* : )
 

Ojsan! Hoppsan förlåt!

Skrivet av  Tintin
Det verkar som att mitt inlägg gjorde att du mådde dåligt och fick skuldkänslor, det var juh inte meningen... Jag ville bara försöka vädja om lite förståelse och försöka förklara varför jag tror att vårmamma skrev som hon gjorde. Jag hoppas att inget i mitt inlägg hade en sådan ton att någon behöver ta illa vid sig. I så fall var det inte meningen!

T-T
 

*s*

Skrivet av  Ylva & Saga 9/4
bli inte rädd, Gabbiz kan nog förklara närmare imorgon, annars märker du nog vad vi menar om inte annat.

Inget "farligt" bara enormt påfrestande om vi säger så. Känns taskigt att säga mer än så, du får skapa dig en egen uppfatttning.

Ses kanske imorgon då
 

Kom gärna!

Skrivet av  Lin med Ellen 030415
Vi vill jättegärna träffa dig Sanna!
Hoppas vi ses imorgon!
Kram,
Caroline
 

*s*

Skrivet av  Sandra m. Melinda 030318
Ja ni man blir ju nyfiken på era inlägg det måste jag säga.... Vad man är nyfiken i en strut... det är ju hemskt att behöva med ge. Men så är det.... jag hoppas ju inte att det är något tråkigt som har hänt, utan att det är någon rolig nyhet. Jag kanske har mina funderingar....
Jag hoppas i alla fall ni får det jätte roligt på fikan i morgon.

*stora kramar till er allihopa*
 

Artiklar från Familjeliv