Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Små vita prickar

Skrivet av Mia med Emma 011030 & Theo 030225
Theo har fått fullt med små, små vita prickar på läpparna och tungan. Någon som har någon idé om vad det kan vara?
Vi har kollat om han kan ha ätit något men inte hittat nåt. En av svärfars cigariller hittade vi på golvet (jag ska DÖDA honom), men den var orörd.
Theo spydde precis, men det gör han ju ofta efter maten så om det har med prickarna att göra vet jag inte.
Sambon försöker ringa barnupplysningen, sjukhusväxeln och sjukvårdsupplysningen, men det går inte så bra som vanligt...
Svar på tråden: Små vita prickar

låter som en allergisk reaktion

Skrivet av  Marielle & Linnea 030301
jag får liknande symptom när jag fått i mig äpplen t.ex.
Men det är ju inte säkert det är detta i Theos fall. Hoppas ni kommer fram till barnupplysningen, annars tycker jag att ni ska åka till östras barnakut. bättre att kolla en gång för mycket...
Hoppas att det inte är någon fara med honom.
kramar från oss!
 

Han mår bra

Skrivet av  Mia med Emma 011030 & Theo 030225
jollrar och så. Men han har gjort en hel del nya ljud (ett bak i halsen och så övar han på bokstaven T) så jag undrar om det inte kliar.
Äpplen är precis vad han har ätit till efterrätt och nu spydde han igen...
Tack Marielle!
Och så spydde han igen...
Rådgivningen skulle visst öppna snart igen. De hade fått in en ambulans så de stängde av telefonen...
 

Hoppas ni kom fram

Skrivet av  Mirre med 3
och att det inte är något allvarligt! Min tanke var att det är en virusinfektion? Men kom det precis efter maten så är ju även allergi en tänkbar orsak... Nu är det ju ett par timmar sen du skrev, berätta hur det gick!
 

är det prickar

Skrivet av  malin m Linnéa000826 & Julia030315
eller är det blåsor också?
 

Ett mellanting?

Skrivet av  Mia med Emma 011030 & Theo 030225
Det är inte såna stora blåsor så man direkt skulle kunna säga höstblåsor, utan det är pyttesmå vita prickar.
Jag har fyra gissningar:
* Allergi mot efterrätten han åt (äpple/päron)
* Maskindiskmedelsrester på sked eller nappflaska
* virus
* eller så har lilleman polerat golvet lite väl noga och ätit något okänt.

Vi har i alla fall varit på akuten med honom, men efter fem timmar gav vi upp eftersom han äter och sover som han ska och inte har fått fler prickar. Det kliar lite fortfarande i munnen, men inte så han störs av det...
 

Artiklar från Familjeliv