Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Besviken på sambon (Lite gnäll igen...)

Skrivet av Gunsan med Astrid
Var ska jag gnälla om inte här? Idag var vi bjudna till svärmor på lunch, något som jag förmodligen aldrig hade fått reda på om jag inte hade ringt min sambo sådär helt apropå. Eftersom jag redan hade ätit lunch var jag ju inte hungrig. Efter kommentarer som "Du kan väl äta lite, E har ju gjort maten", "Det där blir du väl inte mätt på", "Du brukar ju inte vara blyg när det gäller mat", spände jag ögonen i samtliga och upprepade för femtonde gången: "Jag åt lunch för två timmar sedan. Jag är inte hungrig". Så här efter alla helger försöker man ju tänka på vad man stoppar i sig och två luncher samt fika inom tre timmar känns inte riktigt som viktväktartänk.

Jag är nog mest besviken på min sambo som inte ringde och talade om att hans mamma bjöd på mat. Samtidigt är jag besviken på mig själv som inte sa ifrån och stannade hemma. Varför skulle jag gå ut igen i snön och blåsten med min onda och stela nacke?

Med lätt verk i nacke, axlar och huvud sitter jag säledes här och tycker lite synd om mig själv. Astrid blev fullproppade med puffris och smörgåsrån hos sin farmor så hon ville inte ha mellanmål utan somnade i stället.

Varför lär jag mig aldrig att säga ifrån?

Tack för att du läste (om du orkade)!
Svar på tråden: Besviken på sambon (Lite gnäll igen...)

Det är inte lätt

Skrivet av  Lin med Ellen 030415 & Pyret bf 10/8?
att säga ifrån inte! Jag är själv också jättedålig på det. Det låter som en tråkig eftermiddag! Hoppas att din sambo fattade att han kanske ska säga till i förväg i framtiden! Och hoppas att det snart känns bättre i nacken!
Kram,
Caroline
 

jobbigt

Skrivet av  hillevi med elliot 030420
det där är nog en alltför vanlig situation. karlar kan vara så obetänksamma ibland. och de är ju uppfostrade att tro att det är okej att de är det också. så tyvärr är det nog upp till dig att försöka förklara att det får dig att må dåligt. karlar tänker nog tvärtom, att de skulle vara skitglada! om de fick äta fem luncher på en dag. plus fika. *ler* de har ju bättre ämnesomsättning. och inte fattar de att man vill ha framförhållning. kanske för att de inte vill ge oss chansen att tacka nej... *ler igen* för det är nog fler än du som kanske inte alltid vill umgås med sina svärmödrar och nog hittar en del ursäkter ibland. hoppas du lyckas förklara för honom på ett pedagogiskt sätt. jag håller på dig. kram!
 

En fråga

Skrivet av  Vårmamma
Jag har en synpunkt på ditt inlägg. Gjorde det så mycket att du ätit, kunde du inte ha trevligt iallafall ?
Eller tvingade de dig att äta?
Du verkar hänga upp dig på att ingen sa att de skulle bjuda på mat..?
 

Hänga upp och hänga upp...

Skrivet av  Gunsan med Astrid
inga kommentarer...
 

Artiklar från Familjeliv