Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hemma igen med bra samvete

Skrivet av Monica m Linus 030529
Jag åkte iväg igår, fast jag hade lite dåligt samvete först.

Jag har haft det toppen när jag var hos min kompis, jag har ätit gott, pratat och tjattrat.

På kvällen drack vi några likördrinkar,åt ost och kex, jag somnade halv 2 och kollade på klockan vid 8, men sov vidare till nästan halv 10. Skönt med sovmorgon.

Jag kom hem efter 20 i kväll, sprang och pussade båda barnen där de låg och sov i sina sängar.

Gissa vad, hon och jag har bokat en Cinderellabåtresa till senare i sommar, vad skoj det ska bli.
Svar på tråden: hemma igen med bra samvete

Härligt!!

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Jag förstår dina samvetskval inför att åka iväg, men jag hade gjort samma sak:0)
Bra att du kunde koppla bort allt och bara ha det bra med din kompis!!

Kul med en kryssning senare åxå, det är sånt man kan leva länge på:0)
 

ja det är

Skrivet av  Monica m Linus 030529
skoj att göra något helt på egen hand ibland.
Speciellt när de flesta kompisarna bor 20 mil bort och det tar 3 timmar med tåg.

Då är det skönt att åka och träffa dem utan barn ibland, även om det inte händer mer än 1 gång om året.

Ja kryssningen ska bli kul, ser fram emot den. Vi har en fri kryssning, hytten och bussen kostar inget alls.
Suveränt för en föräldraledig Monica, hihi.

kram
 

skönt att höra

Skrivet av  Hella
tror man mår bra om man gör som man känner för.
Har man behov av att få komma iväg från familjen och vardagen så är det nog bra om man ser till att ta sig de små andningshålen ibland - utan dåligt samvete. För livet finns ju kvar som man lämnade det när man kommer tillbaka. Och då har man säkert nya krafter och längre stubin än om man skjutit sina egna behov åt sidan och låtit bli att ta hand om sig själv.

Jag är för egen del en riktig hemmasittare. Mår egentligen inte speciellt bra alls av att åka iväg utan blir snarare ännu tröttare av det. Har nästan aldrig längtat efter att åka iväg från familjen själv, och tänker att jag inte heller är sämre för det utan stannar hemma med gott samvete ;-)
Ibland känns det nästan som det är en mammas skyldighet att lämna hemmet över natten då och då tycker jag. Men den tråkiga plikten skiter jag högaktningsfullt i för jag trivs bäst hemma och vill inte känna mig tvungen att åka bort.

*svammel*
Vad menar jag då... Jo. Hur man än vänder sig så har man ändan bak, och jag tycker inte man ska ha dåligt samvete för man gör något man mår bra av. (Eller låter bli att göra något man inte mår bra av.)
Bra att du åkte! Du hade säkert ångrat dig om du stannat hemma, och då hade det kanske inte blivit någon kryssning i sommar heller :-)

Kram
 

ja så tänker jag

Skrivet av  Monica m Linus 030529
Att hade jag inte åkt, då hade vi inte kommit oss för att boka den där kryssningen.
Det är samma kryssning som jag åkte på i mars med en annan vän.

Den här kompisen jag ska åka båt med nu, har jag kännt i över 15 år och vi är nära vänner.
Men vi har aldrig gjort nåt helt på egen hand sen vi blev "stora" eller vuxna eller hur man säger.

Det ska bli roligt.
Fast jag är sugen på att göra nåt med barnen nu, kanske en kryssning, fniss. Nej nu får jag ge mig.

Du gillade väl inte att åka båt?
Nej det måste man inte, det finns så mycket annat skoj att göra.

Jag tyckte iallafall det var skoj att få åka iväg lite på egen hand igår, jag kände mig som i karantän med vattkoppriga lilla Linus.

Han är mkt bättre nu, det har torkat in, och inget kli sen han fick tavegyl.

Nu väntar vi bara på om Linnea får vattkoppor eller inte.

Ska du börja jobba snart eller är du föräldraledig hela sommaren?

kram
 

vad roligt!!

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
Det är så skönt o få komma iväg ibland bara själv o få tjattra lite med tjejkompisar. O kul att ni har bokat en resa med Cinderella. Visst är det en bra båt?? Jag gillar oxå att åka med den. Har fått ett erbjudande från Viking Line (Till resebyråanställda) att åka iväg m Cinderella och boka upp till 5 hytter o ta med vänner på resa. Det måste ju bara utnyttjas.

Jag ska själv ut med tjejerna på gården (vi är ett gäng mammor som brukar träffas ute på gården) den 37/, fast då ska vi alltså äta gott ihop och o gå ut på krogen. Sen ska man hem igen. Men det ska bli trevligt.

Sen har jag gjort en till grej. Jag har bokat biljetter til Europe på Hovet den 21 okt!!!! Ska bli så kul med en nostalgikväll! Älskar dom....

Kul o ha nåt o se fram emot sen i höst oxå.
 

Artiklar från Familjeliv