Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ger ni julpresent till dagisfröknarna?

Skrivet av Enilorac
Funderar på att tacka dagisfrökrarna nu inför julen och årets slut, med en liten present innan min dotter "går på jullov". Kanske varsin marsipangris eller lite knäck eller nåt... Vad säger ni, är det tacksamt eller verkar det bara smörigt?

Ni som gör så - vad ger ni?
Svar på tråden: Ger ni julpresent till dagisfröknarna?

Alvin ska ge bort..

Skrivet av  gabbiz med Alvin
små presenter till sina fyra fröknar. Jag ska köpa några roliga kylskåpsmagneter imorgon, de har fina på Lagerhaus. Ingen har tagit tag i insamling, och jag hinner och orkar inte engagera mig i det, så jag köper bara en liten sak från Alvin. Tycker inte alls att det är smörigt, de tar hand om min älskade son varje dag, och han trivs och utvecklas massor på dagis. Det är ett tecken på att man uppskattar dem, och jag tror att alla vill känna sig uppskattade.

Julgodis låter som en fin present.
 

Jag gjorde en gemensam present...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...till fröknarna på Emmas och Viktors avdelningar. Jag fyllde en liten brödkorg med hemgjord solrosknäck och så gjorde jag fläderglögg. Lite fina band och ett kort med god julönskningar från barnen. Resultatet blev lyriska dagisfröknar som pratat om glöggen och knäcken i flera dagar och tiggt recept. Och inte var det dyrt heller. :)
 

förra året gav jag

Skrivet av  Monica
dagispersonalen en ask med paradischoklad. Det blev mycket uppskattat av dem.

I dag när jag skulle gå och hämta Linnea på dagis kom jag på att jag TOTALT glömt bort att köpa något till dem, jag har inte haft tid att tänka ens på det.

Det var Linneas sista dag där för i år.
 

Alla barn (föräldrar...) samlade...

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
...tillsammans in pengar till en julblomma + en present var. Detta överlämnades vid luciafirandet.
 

Vi har gett fröknarna

Skrivet av  Mia med Amanda 030417
en påse med Bergstrands julkaffe och en chokladbit. En påse var alltså så kan de njuta i lugn och ro hemma i mellandagarna.

De blev verkligen jätteglada så det var kul!
 

En liten present

Skrivet av  Malla m Ella
En burk med honung som jag satt rödrutigt tyg och rött snöre på gav Ella till sina fröknar idag. (En per personal alltså.)
 

En mamma samlade in 20 kr

Skrivet av  Triss
per barn och skulle köpa vars en julblomma till fröknarna. Tror att hon överlämnar dem idag eftersom de har julfest idag.

Lite uppskattning är de absolut värda, dessa fantastiska människor som tar hand om vår prinsessa hela dagarna.
 

Smilla gick på "jullov"

Skrivet av  Nettan m. Smilla030214
i fredags och då lämnade vi över en korg med lite smått och gott som vi (jag) gjort kvällen innan. Jag knöt ett rött sidenband runt alla påsar och skrev ett kort där jag önskade alla fröäknar en god jul och ett gott nytt år och skrev att vi ser fram emot ett nytt år tillsammans. Det som fanns i korgen var: mjukpepparkaka, lussebullar, rischoklad, ischoklad, vitchoklad med polkacross, ljuschoklad med polkakross och marsipankulor doppade i choklad. \'Presenten var mycket uppskattad av alla fröknar. Vi fick en massa kramar.. Jag känner att jag trivs med dagis och det gör Smilla också -därför ville jag visa min uppskattning. Tycker att det hör till..
 

Det har varit insamling...

Skrivet av  Hella
nu inför julen har föräldrarna lagt ihop till vad-det-nu-blir åt dagispersonalen, men annars hade jag nog köpt något.

För någon månad sen behövde jag ha barnen på dagis en fredag trots att de brukar vara lediga på fredagar, och veckan efter fick jag hämta senare två dagar. De är så flexibla och hjälpsamma och helt fantastiska att jag bara kännde att jag ville ge dom något som uppskattning. Tack vare dom klarade jag en stor inlämningsuppgift. De hade inte behövt ha barnen längre eftersom jag satt hemma och pluggade, men de ställde upp ändå och det tyckte jag var så himla fint av dom. De har gjort det förut också, och det kvittar i princip vad man frågar dom om så gör de allt de kan för att hjälpa till och lösa det.

Då fick de chokladkartonger av mig, en till varje avdelning och det var jätteuppskattat. "Sånt här är vi inte vana vid" sa en av Toffes fröknar till mig, och det tycker jag var lite konstigt faktiskt. Så mycket som de gör för mina barn, det bästa jag har, varje dag. De borde få godis varje dag egentligen ;-)

Tycker inte alls det är smörigt utan en fin gest.

KRam
 

jag har

Skrivet av  Myzan & Co
stickat varsitt par raggsockar till de ordinarie fröknarna (2 st, den 3:e e sjukskriven sen i somras).
till dom 2 vikarierna (unga tjejer) har jag köpt varsitt par varma motivstrumpor eftersom jag inte hunnit sticka till dom.
sönerna ska ge paketen imonbitti när vi kommer till dagis!
kramar från oss
 

Artiklar från Familjeliv