Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gerbera! (privat)

Skrivet av Anna m Rebecca 030321 och Elise 040909
Jag skäms nästan att jag inte kom ihåg att det var på babysimmet vi träffats, när vi var på "sjalträffen" kände jag ju igen dig så himla mycket, men var säker på att det var från öppna förskolan på Petersgården. Men det är klart att det var från babysimmet, får skylla på både amningshjärna och att jag mest sett dig i badkläder :-)
Det känns som så otroligt länge sedan tycker jag, och ändå var det bara några månader sedan, men nu efter att Elise har kommit känns det som att allt som hände innan var i en avlägsen svunnen tid, det har ju hänt så mycket och det har varit så omtumlande att bli tvåbarnsmamma.

Hoppas vi ses på någon fika efter julhelgen,
kramar
Svar på tråden: Gerbera! (privat)

hej igen!

Skrivet av  Gerbera
Jag är själv en badddare på att inte kunna placera folk (och namn ska vi bara inte prata om) så du behöver absolut inte tänka så! Sen ligger det en del i det där med badkläderna, när man träffar folk i fel sammanhang är det extra svårt.

Jag hälsade glatt på en tjej på stan för ett tag sedan utan att veta vem det var, och funderade på om det var någon kompis kompis eller så... Efter en bra stund insåg jag att det var en av barnmorskorna på MVC, som undersökt mig ett par gånger :-).

Visst är det skillnad med två barn. Jag har behövt hösten för att komma ikapp känner jag. Först var det hur underbart som helst, sen var det mesta rätt slitsamt och nu känns det som om vi har landat rätt bra i detta. Men det ska bli skönt med lite ledighet i jul.

Jag hoppas också att vi ses efter jul. Jag behöver komma ut och hitta på saker mer på dagarna, när jag bara går hemma blir jag bara trött och sur :-).

Och du - lycka till med namnvalen! Vi får se om det blir straffavgift för någon av oss... (eller barn som döps av skattemyndigheten :-))
 

Artiklar från Familjeliv