Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Atta bilen!

Skrivet av Jill med Alice 030412 + bf 16/5
Vet inte om Alice har varit busig på dagis och försökt smita ut mitt i vägen, men idag när jag hade hämtat henne sa hon plötsligt "Bilen. Atta." Jag funderade en stund. "Menar du akta?" frågade jag. "Atta bilen! Atta bilen!" svarade hon då. Jag sa "Ja, man ska akta sig för bilen för den är hård." Hon funderade en stund. "Hård. Bilen hård. Hård." Så nu har man lärt henne lite trafikvett á la "barn är mjuka, bilar är hårda"...
Svar på tråden: Atta bilen!

Låsa bilen!

Skrivet av  Mia med Amanda 030417
Sa Amanda igår när vi kom ut från dagis!
Hon menade ju "låsa upp bilen" men det var ju duktigt ändå...

"bära in mig" kom det sedan. Alltså lyfta in henne i bilen. Så lilla fröken kommenderar runt sin gamla mamma kan man säga!

Duktiga tjejer vi har!
 

hihi

Skrivet av  Jill med Alice 030412 + bf 16/5
Vad bra att hon säger till vad du ska göra, ifall du skulle glömma det :-)

Dom är så goa :-)
 

Varmt!

Skrivet av  Cia m Elina03
Elinas nya favvo-ord är "varmt". Hon går runt och pekar på element, lampor osv och säger "VAMM!" Häromdagen när vi tände i öppna spisen så stod hon en bit bort och sa "VAMM! VAMM!" och blåste mot elden (som man gör när man blåser på varm mat). Gullungar!
 

gulligt :-)

Skrivet av  Jill med Alice 030412 + bf 16/5
Alice gillar också att säga att saker är "vamm". Kul att Elina försökte blåsa ut brasan! *ler*
 

Arvid blåser också

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Allt i matväg är varmt och måste blåsas på. Till och med glass måste blåsas sval, minsann.

Öppen spis har vi inte, men med tanke på hur Arvid blåser mot alla stearinljus kan jag tänka mig att han skulle bete sig som Elina gör om vi tände en brasa.
 

va gulligt

Skrivet av  Myzan & Co
min Felix kramar vår bil och vinkar och säget "natt natt Kia-bilen" när vi kommer hem från dagis *skrattar*
dom e juh så roliga våra små :)
jättebra att hon vet att man ska "atta" sig för bilen!
kramar från oss
 

Artiklar från Familjeliv