Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Linnea ska bli storasyster till en...

Skrivet av Marielle *kass på att hålla hemlisar*
...liten flicka!!
Ännu en liten tjeja i vår familj alltså och det känns helt underbart roligt.
Vi var på könsbestämmande ultraljud nu på fm. Egentligen hade vi (eller jag) bestämt oss för att hålla detta för oss själva. Men min man går ju sen idag vid smeknamnet Judas *s* eftersom han inte kunde låta bli att ringa runt kompisar, arbetskamrater och släktingar innan vi knappt kommit därifrån (precis som andra tycker det är en lika stor grej som vi tycker *s*).
Så då kan väl jag lika gärna berätta för mina kära väninnor härinne eller hur? ;-)

Måste faktiskt erkänna, hoppas ingen tar det på fel sätt, att jag var yttepyttelite besviken först. Har ju kanske undermedvetet hoppats på att få "en av varje" nu när jag känner mig ganska säker på att jag inte vill vara gravid igen. Också att tanken slagit mig att mannen ville kanske ha en liten kille, han har ju redan två döttrar och detta blir ju hans tredje. Men han sa flera gånger att han tyckte det skulle bli jätteroligt med en tjej till och att hon säkert är minst lika gó som Linnea.
Och naturligtvis är jag jätteglad också. Tänk vad praktiskt också att få användning för alla fina bebisklänningar och annat man hade till Linnea.
Mycket hann vi dessutom inte använda innan det var urvuxet..
Och med två år nästan prick mellan tjejerna så hoppas jag att de två systrarna kommer ha sån glädje av varann genom livet också.

Ja, så nu känner jag mig faktiskt väldigt pirrigt glad på något sätt.
Hade båda tagit ledigt denna förmiddag så vi hann också med att shoppa lite i stan samt ta en riktigt lyxig långlunch också.
Har dock ont, var på akupunktur mot foglossning tidigt i morse och det känns så här eftermiddagen kan jag säga... Linkar fram som ringaren i Notre Dam ungeför så man är ju inte så graciös. Fast idag så har jag annat att tänka på som väger upp detta :-)

Hoppas ni har en bra dag tjejer. Sänder också stora kramar till er som inte mått bra av olika anledningar den sista tiden och även till små vårbarn som varit krassliga. jag har inte hunnit skriva så mycket de sista dagarna.

Kramar!

Svar på tråden: Linnea ska bli storasyster till en...

Grattis Marielle!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.32
Vad roligt med ännu en liten tjej och jag tror att Linnea och bebisen kommer få jätteroligt längre fram :-) Nu blev jag ännu mera nyfiken på vad som ligger i min mage, men den som väntar på något skoj väntar aldrig för länge :-)

Kram!
 

Aha, vad kul!

Skrivet av  Jill med Alice 030412 + bf 16/5
Kul med en tjej till som säkert blir en jättebra lillasyster till Linnéa, tänk vad kul dom kommer att ha!

Förresten så tycker jag inte alls att du är konstig som kände dig lite lite lite pyttebesviken i början pga könet. Självklart är varje förälders högsta önskan att barnet ska vara friskt osv men så spånar ju tankarna iväg också på könet naturligtvis. För min del är det nästan tvärtom, jag hoppas mer på en tjej... usch, det känns ju hemskt att tänka så men jag kan inte hjälpa det. Jag vet ju hur mysigt det är att ha en flicka redan, hade jag haft en pojk kanske jag hade velat ha en pojk till. Men det är ju inte så att jag blir besviken om det blir en pojk utan jag kommer ju älska honom lika mycket ändå naturligtvis!!! Men man kan ju inte låta bli att låta tankarna spåna iväg, tänker på alla klänningar som Alice inte hann använda tex... alla overaller och skor som man kan återanvända... om det nu blir en tjej.

Kram på dig :-)
 

Vad roligt!

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Vad kul med en liten flicka till! Precis som du skriver är det ju väldigt praktiskt att kunna använda alla fina bebiskläder igen. Samtidigt förstår jag det där med att du är yttepytte besviken. Vi har inte funderat på syskon till Arvid än, men jag känner att det vore väldigt roligt att ha en liten flicka också. Fast Arvid är ju en så go kille att en till pojke aldrig kan vara fel. Ja, ja... Vi får väl se vad det blir för oss, om det blir för oss. Man ska inte ta något för givet.

Vad skönt med långlunch på tu man hand! Det lyckades vi få härom helgen. Farfar var barnvakt och vi shoppade julklappar. Och så lyckades vi klämma in en riktigt mysig lunchpaus i shoppandet också. Det kändes riktigt lyxigt! Att få äta i lugn och ro är man inte bortskämd med numera.
 

Tjohoo!

Skrivet av  Hella
En liten dotter till alltså! Vad roligt :-)

Jag vill också veta ju! Måste nog försöka ta reda på ifall man kan göra ul privat här i närheten...

Jag förstår nog lite vad du menar ändå med att bli lite besviken i en millesekund just när man får veta. Jag vet ju att man inte blir besviken ändå när man får se barnet och hålla det i famnen, men kan kanske tänka mig att det är lite skillnad att få veta vid ul. Jag kännde bara glädje när jag fick Toffe, men kanske hade jag gjort det om jag fått veta innan han föddes. Det är ju skit samma, för det är ju inget som håller i sig utan jag antar att det är dubbelt så roligt att vara gravid sen när man vet, och man glädjs åt pojken/flickan.
Jag vill som sagt också veta, och är allt lite avis på dig! Jag tror jag har en pojke till i magen, men jag vill veta, och tills jag gör det så finns ju möjligheten att det är en flicka och det skulle vara så roligt om det var det. Nu menar jag inte att det spelar någon roll, för jag vill ju ha det barnet som är där och inget annat... Jaja... du förstår nog vad jag svamlar om.

Vad ska lillasyster heta då?

Många kramar
 

Åh vad kul

Skrivet av  Jen
Grattis till ytterligare en liten prinsessa:)
Kram
 

Grattis

Skrivet av  Ullis m Wilma 030428
kramar kommer från oss till er!!
Kramis
 

grattiskramar från oss :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Grattis!

Skrivet av  Triss
Tjejer är mysigt, och ni får väl hålla på tills det blir en tjej;-)

Kram
 

*suck* ....tills det blir en kille;-)

Skrivet av  Triss
menar jag ju såklart!!!
 

Å vad roligt!

Skrivet av  Mia med Elin, bf 5/7
Jag är nästan 100 på att vi också får en tjej till. Sambon tror han bara kan "göra tjejer". Jag skulle bli jätteglad för en kille men det gör absolut inget med en tjej till. Har oxå lite ångest över allt fint Elin knappt har använt. Skulle vara kul att få plocka fram det igen. Inte mycket som skulle kunna gå att ha till en kille....Kram o grattis!
 

Artiklar från Familjeliv