Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Då var det klart!! *OT typ*

Skrivet av ÅsaL
Sambon fick jobbet i Malmö!! Jättebra lön och så säljer han dessutom produkterna som han har i sitt egna bolag så vi får en slant att köpa möbler för typ. En ganska trevlig slant *L*
Vi är så himla glada! Nu är ekonominjättetryggad och sambon superglad då han fått en jättebra jobb (på helt egna meriter och egen hand).

NU är bekymren officiellt över för vår del.

Jag har pratat med arbetsgivaren och fått ledigt i mellandagarna för att vila upp mig (TACK!!) för just nu håller fogarna på ta livet av mig. Sen efter nyår kickar sjukskrivningen in och jag kommer jobba 8-11, plus vara ledig varannan fredag. Inte mkt till jobb men jag känner att jag vill jobba lite..

GOD JUL O GOTT NYTT PÅ ER ALLA UNDERBARA VÅRBARNSMAMMOR!!
Svar på tråden: Då var det klart!! *OT typ*

Härliga nyheter!

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Det verkar verkligen som att allt blir toppen för er (och främst din sambo) till slut! Vem hade kunnat ana det när du skrev katastrofinlägget om företaget och alltihop tidigare i höstas.

Skönt med ledighet över jul också. Vi ska jobba, men Arvid ska vara hos mormor mellan jul och nyår, så på sätt och vis blir man ledig ändå. Just nu ser jag fram emot några nätter med ostörd sömn, att kanske hinna gå på bio, få tid att sy gardiner eller så. Men... i nästa vecka vet jag att jag kommer sakna lillgubben som en galning och nästan längta ihjäl mig efter honom.

God Jul!
 

Tackar

Skrivet av  ÅsaL
Spännande med lite barnledigt. Då blir det ju onekligen mer gjort, men längtan lär ju bli stor *L*

Jotack, vi är fortfarande paffa hur det löst sig här hemma. När katastrofen inträffade så trodde vi verkligen att detta innebar slutet på vår välfärd, men istället visar det sig att det var bland det bästa som kunde hänt. Konstigt hur livet tar sina kringelkrokar ibland...
 

åh GUDARS vad bra!

Skrivet av  Minifoot m Isac
Åååh jag blir alldeles mosig inuti när jag tänker på att er jul är räddad! Måste kännas asbra att inte behöva oroa sig utan bara slappna av och njuta av julen! Jag har tänkt på er, och de skitkompisar som din sambo har haft. Vad skönt att det verkar ordna sig! Lång näsa och "tungan ut" till de där skitstövlarna. Hoppas att du har talat ut med din kompis som är ihop med en av killarna. Låt inte deras problem förstöra er vänskap i onödan.

Kramar,
 

*lite rörd*

Skrivet av  ÅsaL
Jo även jag blir lite mosig när jag tänker på vilken HÄRLIG jul detta blir!!
Tyvärr så försvinner nog kompisen på köpet.. Verkar inte bättre i dagsläget. Vi har ju spelat rätt hårt affärsmässigt för att få som vi vill och det var inte uppskattat av hennes sambo vilket har påverkat henne.
Nåja, det är ju skönt att se vilka som är ens verkliga vänner även om de blev färre.
 

Härligt!

Skrivet av  Hella
Se nu till att ta hand om dig själv ordentligt under ledighet och sjukskrivning. Skönt att det ordnade sig för sambon med jobb och företag, och ha så roligt när ni handlar möbler sen ;-)

Kram
 

wihiii

Skrivet av  Myzan & Co
va glad jag blir för er skull :)

fantastiskt helt enkelt!

GOD JUL-kramar från oss
 

Kanon!

Skrivet av  Kajsa m Hugo
Vad skönt att höra att allt löser sig till det bästa! Det känns som om man har lite tur ibland. Känner igen det där med att få ett drömjobb precis när man behöver det och det är en helt underbar känsla :o)

God Jul och ta hand om fogarna och dina killar ;o)
 

Tack på er alla sötnosar!

Skrivet av  ÅsaL
Vi är så glada glada glada!!
 

Grattis, grattis, grattis!!!

Skrivet av  Triss
*hoppar av glädje*

Vilken underbar julklapp!

Kram
 

Vad härligt

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
att höra, kan inte bli en bättre julklapp!!

Kram!
 

Ska du jobba halvtid?

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
För i så fall kan jag rekommendera att göra som jag gjorde när jag var 50% sjukskriven under min graviditet. Jobba 6 timmar/dag måndag, tisdag, torsdag och fredag och var helt ledig varje onsdag. Då har du en dag mitt i veckan att helt vila upp dig på och du slipper de jobbiga resorna fram och tillbaka till jobbet den dagen. Att jobba 1 timme extra de dagar man var där gjorde också att det kändes mindre hattigt och som att man hann med mer och hann avsluta saker.
Bara ett litet tips som visade sig vara mycket bra för min del.
 

Ryggen klarar inte 6h

Skrivet av  ÅsaL
tyvärr... Den klarar 3 h sen så är det slut och jag måste ha paus därav mitt konstiga upplägg.
Jag jobbar ju 75% och är 50% sjukskriven och då blir det så få timmar då min arbetstid blir 40%.
 

Artiklar från Familjeliv