Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sicken jul det blir (även på -01 höstbarn)

Skrivet av Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Barnen är magsjuka, visserligen är det något bättre idag i magarna (Viktor bajsar inte en sjö på morgonen längre, men nära nog). Fram tills nu har de varit feberfria (Emma blev sjuk i fredags, Viktor söndag kväll), men vid lunchtid idag så åkte Emma på nästan 40 grader i feber... De _kanske_ mår tillräckligt bra igen till annandagen.

Så det blev till att åka och storhandla när maken kom hem igår kväll, för till svärmor kommer vi inte den här julen... Skinkan hade jag skaffat tidigare, så julmat har vi i alla fall nu, men det känns ju så lagom roligt att alla planer omkullkastats.

Hoppas ni får en lite lustigare julhelg än vad vi får. God jul på er i alla fall!
Svar på tråden: Sicken jul det blir (även på -01 höstbarn)

men åh

Skrivet av  Myzan & Co
va trist :(

hoppas att ni kryar på er så ni åtminstonde mår bra på fredag!

ha en så god och fröjdefull jul ni bara kan vännen,
kramar från oss
 

Nästan samma här :(

Skrivet av  Jessica m. Saga & Nora
Saga har precis haft tredagarsfebern (fick utslagen igår), Nora spydde natten till tisdag men sedan inget mer, hon har dock inte varit sig själv på dagis idag...jag mår lite illa och magen är inte vad den borde...pratade med min bror förut som legat med influensa i en vecka som sa att det var precis så den började så då vet vi vad vi har att vänta då kanske :(

Jaja vi skulle ändå fira hemma på julafton så julklappar och julmaten är fixad...får väl hoppas att vi håller oss friska har _aldeles_ för mycket i skolan för att bli sjuk :(

Hoppas ni får en kanonjul trots sjukdomar och det tror jag ni får...familjen är ju samlad iallafall :)

Kram
 

Här är det oxå sjukisar..

Skrivet av  Nettan m. Smilla030214
Vet inte än hur det blir på julafton, om vi åker till mina föräldrar eller om vi stannar hemma. Tomas har varit dålig i ett par dager, idag åkte han till vårdcentralen och blev kvar inne hos läkaren i en timme! De tog olika prover på honom och alla utom blodsockret var det "fel" på.. De kom fram till att han har en kraftig infektion men läkaren hade ingen aning om vad det är.. Tomas själv trodde att det var halsfluss, men det var det inte?!
Han fick iaf penicilin utifal att.. Smilla och Kevin hostar och hostar hela tiden, de är rejält snoriga.. Själv mår jag ok förutom att jag har en fruktansvärd huvudvärk som inte vill ge med sig.. Hoppas att ni får en mysig julafton trots allt.. Kram
 

vilken jul

Skrivet av  Monica
Men usch vad tråkigt att det skulle bli så här för er lagom tilljulen, suck.
Hoppas barnen frisknar till snart och det ger med sig.
Har du kännt något av det?

God jul på er alla från mig!

Den här julen blir inte som andra vanliga jular tycker jag. Jag har ingen julkänsla alls, helt ärligt.
 

nej vad snopet :-/

Skrivet av  Hella
fast ni får det säkert bra ändå för all del, men tråkigt att behöva ändra på planerna sådär.

Hoppas verkligen ni föräldrar klarar er från magsjukan, för annars kan det ju bli en kul jul om ni blir liggande. *håller tummarna att ni slipper*

Många kramar
 

Fy så trist :(

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
Tråkigt att det skall hända precis innan jul, men hoppas barnen snart blir friska! Va bra att du fick handlat lite julmat iaf.

Kram och God Jul!
 

Artiklar från Familjeliv