Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har jag äntligen köpt Toffes julklapp...

Skrivet av Hella
bättre sent än aldrig, och inte blev det något i stil med vad jag hade tänkt mig heller... Fast det brukar väl bli så när man är ute i sista minuten.

Han ska få en bondgård med djur, människor, traktor, staket, väderkvarn och några träd och andra prylar. Har ingen aning om ifall det blir uppskattat eller bara ännu en plastbit som står och samlar damm i ett hörn. Någon som har erfarenhet av den och kan berätta om jag gjort ett bra eller dåligt köp?

Här finns den att se i pdf format:
http://www.toysrus.se/catalogue/11_se.pdf

Här håller snön på att regna bort nu, och imorgon skulle det bli sju grader varmt och ösregn så det blir nog en grå jul i småland som vanligt :-(
Fast vi har åkt pulka och byggt snögubbe idag, och kanske hinner vi en runda till backen imorgon också innan gräset syns ;-)

Kram på er
Svar på tråden: Nu har jag äntligen köpt Toffes julklapp...

Kunde inte se

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
bilden, men en bondgård blir säkert uppskattad :) Här har snön också regnat bort *snyft* Så är det alltid här i Göteborg och inte lär det bli något vit jul :(

Dessutom så har det stormat här idag och regnat, så jag och Emma har hållt oss inne hela dagen!

Kram!
 

jag tror ovädret kommer hit också nu...

Skrivet av  Hella
jag har varit hos mina föräldrar hela eftermiddagen och kvällen. Det var tack vare dom jag kom iväg till leksaksaffären idag, för jag kan ju inte gärna ta med mig barnen när jag ska köpa julklappar till dom ;-)

När vi åkte hem vid strax efter sju så började det snö-regna såna där stora tunga vattniga snöflingor som täcker typ halva vindrutan när man kör bil. Det blåste och slet i ratten och det var nästan lite otäckt att vara ute och åka med två (eller tre till och med) barn i bilen.

Får väl se om det finns någon snö alls att blöta ner sig i imorgon.

Jaja... Vad är en bal på slottet?
Vi fick ju tre fina vita dagar, och jag vet inte om jag skulle hålla någon längre tid om jag skulle gå i pulkabacken upp och ner. Är mer eller mindre handikappad redan och kan inte sova så bra om nätterna för det känns som jag håller på att gå sönder, men det har varit värt det ändå. Toffe tycker det är så fantastiskt roligt att åka kälke, och vad gör man då inte? *ler*

Kram
 

Nej det är

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
ju inte så smart att ta med barnen till affären samtidigt som man skall köpa julklapp till dem *L* Låter otrevligt att köra bil när det stormar så *hua* Vad glad för dem dagarna ni fick, Victoria har åkt pulka på dagis men Emma och jag har varit krassliga och hållt oss inne. Vi var ute en sväng i måndags iaf :-) Kan jag tänka mig att Toffe är glad och vill åka kälke *L*

Kram tebax!
 

vilken fin julklapp

Skrivet av  Monica
Jag har sett den bondgården, den är fin. Vilken härlig julklapp.

Var det ett xbox Alex ska få?

Jag har köpt ett lek och lär-ansikte till Linus. Men jag gissar att Linnea kommer älska den med, för den verkar väldigt rolig.
Jag tänkte lite pedagogiskt och så verkade den rolig.
Annars ska Linus få en jättestor lastbil bla.

Det är svårt att köpa till dem, när de har massor med leksaker efter storasyskonet, eller hur? Det tycker jag iallfall.

Vet du jag ringde hon med dagisköerna idag igen. Gissa vem som har semester till 3 januari?!!

Jag blir så arg så jag kokar. Inte nämde hon det igår när vi pratade fast det är akut, fy tusan för henne.

T säger att han aldrig tänker ha barnen på olika ställen, då säger vi upp dagisplatserna helt.

Jag har iallafall varit på komvux och csn idag, så nu är det fixat, jag ska läsa heltid 5 olika ämnen.

Här regnar det och är ca 5 grader ute, men imorgon ska vi få snö.
Det låter mysigt att ni åkt pulka och kälke, vad avis jag blir på er. Jag har haft en urtrist dag, jag har varit så ilsken och butter.

kram
 

det låter spännande...

Skrivet av  Hella
med lek och lär- ansikte. Sånt har jag nog aldrig varken sett eller hört talas om förut. Har du någon länk? *nyfiken* Hur funkar det?
Ja, det stämmer att Alex ska få en x-box. Jag vet knappt vad det är, mer än att det är någon slags spelmojäng. Något jag egentligen inte alls vill att han ska få med tanke på hur mycket tjafs det är om spel redan ibland. Jag fick välja ett erbjudande för en krona när jag förlängde mitt mobilabonemang, och då tyckte Daniel att en x-box kunde vara en bra julklapp så vi köpte den ju nästan gratis. Det var ett rallybilspel med, och det gillar han nog och då blir det inte lätt att få honom att slita sig därifrån sen. Fast han vet att han inte får sitta hur länge som helst och vore det inte spelet så vore det väl något annat vi tjafsade om så det gör nog samma lika kanske...

Vad himla surt att höra om dagistanten förresten. Inte speciellt förvånande i och för sig, men så irriterande. (Låter jag bitter eller? *fniss*)
Förstår att ni inte vill ha barnen på olika dagis, men blir det inte ännu svårare att hitta två dagisplatser på samma ställe sen än att bara behöva en på Linnéas dagis? Nä jag vet inte heller hur jag skulle gjort.
Vet du inte vad hon heter i efternamn så du kan leta upp hennes hemnummer på eniro.se? Ha! Det skulle vara nåt *ser elak ut* Ringa på julaftons kväll och börja prata "jobb" med henne. Nä, men du kan ju säga hur akut det är och säga att du börjar skola in Linus på Linneas dagis efter nyår så får hon bara skriva i det i sina papper sen. Om du pratar med personalen på dagis också så kanske det går?

Stora kramar och god jul!
 

vad smart du är

Skrivet av  Monica
Det borde jag göra, prata med dem på Linneas dagis och börja skola i Linus där. Haha vilken superbra ide du gav mig. Tack du är bäst.

Det där om att säga upp dagisplatserna antar jag han bara vräkte ur sig för han är så besviken på dem i kommunen.
Jag vet Linnea blir ledsen om vi berättar att det inte finns plats till Linus där hon är, hon har pratat om det att det ska bli roligt.

Jag vet inte om du lästa att jag tog med mig min mamma hem hit i torsdags.
Nåväl hon mår inte bra, och hon var här till i söndags.
Min lillasyster (som för övrigt är 19 år, men begåvningshandikappad och är som en 14 åring) ringde varje dag och vill prata med mamma, de har ALDRIG varit ifårn varann någonsin, det är sant.
Det slutade med att jag lät mamma prata 1 gång för mycket med henne och så vips fick de för sig att komma opp hämta hem henne.
Jag kan säga att det var pga min syster och mammas lata sambo som bidrog till att ställer upp så här mycket för mamma, hon behöver det.

Nåja de kom och hämtade hem mamma, hon visst knappt om hon ville hem eller stanna kvär här.
Jag sa till min lillasyster att jag har fått nog nu, sa att när mamma åker hem nu får ni klara er själva, jag orkar inte mer.
Så jag sa god jul och gott nytt år till min syster, då blir hon så där larvigt barnslig och sa att det är synd vi skiljs som ovänner.

Jag har inte hört ett ord fårn dem sen de åkte i söndagskväll, fast jag bad mamma ringa när de kom hem.
Jag antar de hårdbevakar mamma och hon inte får ringa.

Min andra syster orkar inte heller med lillasyster och mammas sambo.
Vi ska till syrran på juldagen, jag hoppas inte de fkommer dit, det vill inte min syster heller längre, men mamma vill jag träffa.

Suck tar eländet aldrig slut snart, jag bara orkar inte mer.

kram undrar om du orkar läsa allt mitt gnäll, kram igen
 

jo, visst läste jag

Skrivet av  Hella
både det här inlägget och de du skrev om din mamma. Jag tycker det var stort av dig att ta hand om henne som du gjorde, och jag trodde hon skulle stanna över jul.
Hur som helst så kanske det var lika bra att hon fick åka hem ändå? Fast det låter ju inte som hon får så värst mycket stöd och hjälp att bli sig själv igen hemma å andra sidan...

Hoppas hur som helst att både din mamma, du och alla andra i familjen får en riktigt god jul, det har ni förtjänat med råge!
Jag ska hålla tummarna för dagis. Känner på mig att det ordnar sig! Man kan ju bara inte ha otur med allt.

KRAAAM vännen!
 

har köpt en liknande

Skrivet av  Viktoria m.3 pojkar
bondgård från Play2Learn. Ungefär den billigare varianten av den du köpte. Tror att Harry kommer att älska den, så du har säkert valt helt rätt :-)
 

hoppas det

Skrivet av  Hella
Det blir bara en julklapp till Toffe från oss i år, och Alexander får något slags tv-spel så jag tänkte faktiskt lite på honom också när jag köpte bondgården.
Barnen får öppna sina julklappar från oss här hemma på julaftons morgon tänkte vi, och då är det ju bra om de kanske kan leka lite tillsammans med det de får. Antar att Toffe inte får låna tv-spelet, men kanske kan Alex roa sig lite med bondgården i alla fall så vi hinner göra oss iordning och slå in de andra paketen innan vi ska åka iväg.

Hoppas Harry gillar sin bondgård också!
Kram
 

jättefin julklapp :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Artiklar från Familjeliv