Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är så trött och arg!

Skrivet av Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
Måste bara få gnälla lite, det är ju inte särskilt ofta jag gör det. Först och främst så är det jobbigt med Emmas sömn, hon somnar runt 19 men sedan vaknar hon runt 22-23 och har man tur så får vi henne att somna om rätt så fort. Men vissa kvällar vägrar hon somna om, hon sover mellan oss. Vi har tänkt att hon skall börja sova i Victorias rum i våningensängen nu till jul, men undrar hur det skall gå till?!

Igår vägrade hon iaf att somna om och var vaken mellan 23.00-03-00!!! Höll på att bli galen och mitt humör är inte det bästa just nu. Får så dåligt samvete när jag blir arg, men dessa hormoner säger jag, det är sååå jobbigt! Förstår inte hur jag skall orka ett barn till, missförstå mig inte för jag längtar och ser fram emot att bebisen skall komma.

Men just nu är jag såå trött, har slitit hela hösten i skolan, har iof fått kanonbra resultat och är supernöjd och stolt. Nu börjar det kännas att man är höggravid och så har jag uruselt HB, måste skärpa mig med järntabletterna. Annars har jag mått bra och är glad åt bebisen och glad över min familj. Men vissa dagar är bara så jobbiga.

Det som till sist har gjort mig på dåligt humör är att vi har röklukt i lägenheten och den lukten kommer från ett spelcafé som ligger snett under våran lägenhet. Vi har haft problem sedan i våras och har ringt hyresbolaget flera ggr!! Dem har kommit hit och tätat men det har inte hjälpt, dessutom tar det ju sådan tid att man får ringa och påminna dem hela tiden *suck*

Det luktar för jäkligt, speciellt i köket och jag står inte ut!! Idag har jag iaf ringt hyresgästföreningen och fick ett nummer till en kille på Miljöförvaltningen som skulle ta tag i detta. Han sa att vi absolut inte skulle accepterar detta för det är ju faktiskt en sanitär olägenhet.

Orkade ni läsa allt, det var skönt att få gnälla av sig iaf!

Kram!
Svar på tråden: Är så trött och arg!

orkade läsa allt

Skrivet av  Monica
Men så där kan ni inte ha det med röklukt i er lägenhet från spelcafet.
Vet du om någon mer klagat på röklukt?
Jättebra att du tog kontakt med hyresgästföreningen och ska ringa vidare med ärendet.

Ledsamt att höra hur trött du äår.
Ligger Emma i er säng eller i egen säng?

Jag rä så glad att Linus alltid velat sova i egen säng, för jag skulle inte sova en minut med honom brevid mig.
Jag har Linnea brevid mig om nätterna ibland.
Den dagen Linus får annan säng så kommer väl han med springandes om nätterna, då blir det fullt oj oj.
Vet inte vad jag ska ge för råd, har tyvärr inga angående hennes sömn och att hon vaknar och är vaken flera timmar. Men jag förstår dig att du blir trött och ilsk, vem blir inte det.

kramar, hoppas denna natt blir bra med sömn (håller tummarna hårt)
 

Hej Monica!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
Jo det är andra som har klagat på röklukt och det gjorde dem för 2 år sedan. vi hade då inga problem med röklukt i vårna lägenhet. Men i våras började det och det är klart som dem rökar där nere på cafét, fruktansvärt äckligt :( Men men nu har miljöförvaltningen hand om det.

Emmas sömn måste vi försöka ta tag i, men just nu är man såå trött och höggravid. Vi skal iaf försöka lösa sömnproblemen nu under julen då Anders är långledig.

Emma sover mellan oss och det är det vi vill vänja av henne vid och att hon inte vaknar på kvällen.

Kram tebax!
 

japp

Skrivet av  Myzan & Co
jag orkade :)

jobbigt med sömnen, man blir verkligen på uselt humör när man inte får sova ordentligt.
kanske är det så att Emma börjar känna på sig att bäbisen kommer snart osv.
jag tycker ni ska köra på med att låta henne flytta in till syrran och se om inte allas sömn blir bättre. Felix är inte alls lika lättväckt sen han flyttade in hos Vincent! det tog ett par kvällar som dom stod och snackade med varandra men nu somnar dom oftast på 5-10 min. de ser inte varandra eftersom vi ställt en bokhylla som rumsavdelare och deras spjälisar står på varsin sida.

fy va äckligt med röklukten *uäck*
sååå otrevligt, håller tummarna att Miljöförvaltningsmänniskan kan hjälpa er och det snabbt!!!

klart man funderar på hur man ska mäkta med att ha tre småttingar och vissa dagar kommer vi nog vilja sälja alla tre på e-bay typ ;)
men du ska se att vi kommer klara det galant *ler*

kramar i massor vännen
 

Hej Myzan!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
Ja det är jobbigt med sömnen och nu är jag sååå trött ändå. Det börjar kännas att man inte har så långt kvar i graviditeten. Jag har ändå mått väldigt bra denna graviditeten. Vi skall iaf försöka att få Emma att sova i Victorias rum nu under julledigheten, då Anders är långledig :)

Röklukten skall vi inte tala om *urk* Blir så irriterad varje gång jag går ut i köket och känner lukten :( Nu luktar det iof grillad skinka och det doftar ljuvligt :) Hoppas miljöförlvaltningsgubben kan hjälpa oss, men han sa att detta skall vi lösa, lite gladare. Men vi kommer nog få dras med lukten hela julhelgen, iof har vi haft det så hela hösten!!

kram tebax!
 

trist

Skrivet av  Hella
hormoner kan knäcka den bästa. Det är så eländigt tycker jag att man (jag i alla fall) plötsligt bara kan känna hur hela världen rasar samman för en liten småsak som t.ex att man råkat trampa i en vattenfläck i hallen eller nåt och blivit blöt om strumpan.
Jag kan bli helt gråtfärdig av sånt ibland och fattar inte ens själv varför jag känner mig så deprimerad. Ibland behöver det inte ens bero på något speciellt utna jag bara blir lipig ändå. När jag väntade Alex var jag mest arg, men både med Toffe och denna gången är jag gråtig istället.
Fast man vet ju vad det beror på i alla fall ;-)

Hoppas det blir ordning på nätterna igen så du slipper nattvaka med två barn sen. Låter jättejobbigt att vara uppe mellan 23.00 och 03.00 *tycker synd om*

Röklukten måste ni ju få åtgärdat. Det är väl svårt att bli av med om det hinner sätta sig i väggar och möbler sen så låt dem inte förhala det för länge! Jag har själv varit rökare, men inte ens då skulle jag stå ut med om det luktade rök i mitt hus. De får väl täta krogen eller tvinga dom att köpa ordentlig ventilation eller vad som helst.

Kram
 

Hej Hella!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
Jotack dessa hormoner, känner igen mig i det du skriver. Jag kan bli ledsen för minsta lilla, men jag kan även bli arg för lilla motstånd som kommer emot mig. Nu börjar det ju även närma sig och jag är trött och har inget tålamod. Vi skall iaf ta tag i sömnen med Emma nu under julen och det är ju inte alltiod hon är vaken så länge på natten, men det händer ibland då och då.

Men det är jobbigt för faktum kvarstår att hon alltid vaknar på kvällen även om hon somnar om rätt så fort om vi har tur så blir det ett avbrott. Jag vill ha tid för mig själv på kvällarna för på dagarna är det "high life" *L*

Röklukten är ingen höjdare och jag har som sagt också varit rökare en gång i tiden men hade knappast viljat ha denna lukten ändå.

Kram tebax!
 

Fy f-n för rök!

Skrivet av  Malin & Linus 030404
Jag förstår dig helt och hållet. Jag har varit rökare i måmga år själv men nu tål jag inte äcklet.
Jag väljer själv om jag vill röka och nu har jag valt att inte göra det. Låt mig då slippa andras rök!
Ursäkta till er som röker här inne men jag förstår inte hur man kan hålla på med nåt som är så äckligt.

Åh va trist med Emmas sömn. Jag förstår att du blir frustrerad. Har ingar råd att ge förutom att det går säkert över men det är ju ingen tröst nu.

KRAM
 

Hej Malin!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v. 33
Precis som du så har jag också varit rökare en gång i tiden :-P Nu tycker jag det luktar illa och vill ju inte ha röklukt i _min_lägenhet!! Vi fd rökare är nog dem som klagar mest, fast jag tror att dem flesta knappast vill ha röklukt i sin lägenhet ofrivilligt. Vi får hoppas att killen från Miljöförvaltningen trycker på ordentligt hos hyresbolaget!

Sömnen ja den skall vi försöka göra något åt under julen när Anders är ledig. Inatt sov hon jättebra från 19 till 6.45, hon vaknade till vid 20-tiden men somnade om när jag la mig bredvid henne!

Kram tebax!
 

Artiklar från Familjeliv