Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hälsning från sjukstugan

Skrivet av Viktoria m.3 pojkar
Sam är nästan frisk från sin öron+ögoninfektion nu. Jag är dunderförkyld, men inte värre än så. Maken är fortfarande i början på sin förkylning och Harry har ögoninflammation.
Föräldrarna kommer att sova och vara hos min bror i jul, men åtminstone min mamma kommer hit och äter julmat och öppnar paket med oss. Vet inte om min pappa och bror vågar sig hit.
Det känns som om vi är över det värsta i alla fall. Idag har jag städat hela huset (med hjälp av 1g-tabletter panodil) och i morgon tänkte jag vara på Maxi och handla julmaten när de öppnar kl 08.
Maken blir hemma i morgon, men tänker försöka jobba som vanligt julafton. I hemlighet hoppas jag att han är dålig nog att vara hemma istället :-)

Ikväll satt alla tre sönerna i soffan till Bolibompa. Harry hade armen om lillebrors axlar och kramade honom kärleksfullt då och då viskandes "min Ture". Sötnos!

Innan idag lyckades han reta gallfeber på storebror genom att envist hävda att Mamma Mu heter Mamma Puh:

- Pela-pel? (spelar du spel?)
- Ja, jag spelar Mamma Mu.
- Näää. Mamma Puh.
- det heter VISST Mamma Mu.
- Nä! Mamma Puh.
- Jo! Mamma MUUU.
- Nä! Mamma PUUUH.

och så fortsatte det tills jag skickade in Harry på hans rum. Tio minuter var han tillbaka vid datorn och så började alltihopa om. De är lika envisa båda två.
Svar på tråden: Hälsning från sjukstugan

:-)

Skrivet av  Hella
mamma phu *ler*

Vad duktig (eller inte egentligen, du borde verkligen vilat istället) du har varit och städat fast du är sjuk. Låter riktigt riktigt jobbigt! Hoppas ni frisknar till fort nu så ni orkar njuta av julen ordentligt allihop!

Kramar
 

och så åkte lille Ture dit till slut också!

Skrivet av  Viktoria m.3 pojkar
Ögoninflammationen är ett faktum även hos honom :-(
 

Neeej!!

Skrivet av  ÅsaL
Usch vilken jul ni får, stora krya på er kram till hela sjukstugan
 

Artiklar från Familjeliv