Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hella blev det kaka i dag?

Skrivet av Monica
Jag kan inte låta bli att fråga.
Har dagen varit lite bättre än i går?
Svar på tråden: Hella blev det kaka i dag?

ingen sockerkaka...

Skrivet av  Hella
men pannkakor och en stund ute i uppehållsväder är inte fy skam det heller.

Vi skulle varit på 30-års kalas nu, men bangade. Trodde Toffe höll på att bli dålig och ville inte lämna honom fast han är inte sjuk så vi kunde nog ha gått iväg. Fast faktiskt så gör det mig inte så mycket (inget alls om jag måste vara helt ärlig) så jag är ganska tacksam att vi är hemma och ännu mer glad över att vi är det i onödan och att Toffe är frisk ;-)
Det skulle varit ca 50 pers på den festen, och jag känner två av dem. Hon som fyller år och hennes man. Både hon och han är arbetskompisar till Daniel. Resten skulle vara släktingar, fler arbetskompisar, andra kompisar osv, och jag misstänker att det är typ fylleslag vid det här laget (av snacket innan festen att döma) så *gäspar* jag går nog och lägger mig och känner mig nöjd.

Dagen har varit bättre idag. Tack sötnos för att du frågar ;-)

Hoppas allt är bra med dig också?
Kram
 

jo tack

Skrivet av  Monica
det är bara bra med mig.

Jag blev så glad över dagisbeskedet igår så jag drog ner själv på stan på fm. Jag köpte rutat block att räkna matte A i, hihi.
Så köpte jag en familjealmanacka till köket. Jag tittade på skolböcker och höll på att få dåndimpen, vad dyra de är, hjälp.
Människan-socialt och kulturellt ska jag läsa, den boken kostar nästan 400 kr. Psykologiboken kostar ca 350 kr.

Jag lär inte bli rik på att studer, men klokare hoppas jag.

Tror du det är någon ide att fråga csn om jag kan få rekryteringsbidrag?
Jag har ju haft csn för 3 år sedan, men någon här sa att jag kan söka eftersom jag ska läsa matte A.

Det känns mycket lättare nu, när dagis löst sig.

Bah vilken fest det där verkade som, jag skulle med stannat hemma. Det är så jobbbigt att gå runt och kallprata och inte känna någon mer än 1-2 stycken, nej det lockar inte.

Nu väntar sängen, jag ville bara "prata" lite med dig, såg du var online.
Håller tummarna att Toffe inte blir sjuk. Linus är hostig, men annars frisk och vild som ett yrväder om dagarna

kram sov gott
 

Artiklar från Familjeliv