Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hela huset fullt av barn...

Skrivet av Hella - på mycket bättre humör idag
Ååh vad jag tycker det är mysigt på något sätt.
Alexander har inte mindre än tre kompisar hemma, och det är glada barnskratt och skrik i hela huset. Toffe njuter av allt liv och rörelse och jag ska snart bjuda hela gänget på sockerkaka. (Toffe hjälpte till att baka den och nu står den i ugnen)
Det märks att det är helgdag idag, för det har varit en massa barn ute. På helgerna brukar vi nästan alltid få in ett bonusbarn när det börjar skymma, men det är inte ofta vi har hela gänget här. De här killarna är ju i och för sig fem, sex och åtta år gamla, och så Alex som är drygt fyra. Men jag kan ändå se en skymt av hur framtiden kanske blir med en massa ungar i huset. Blir nästan sugen på en riktig storfamilj... Fast det går nog över när jag måste hjälpa till att städa upp efter dom innan de går.

Kram
Svar på tråden: Hela huset fullt av barn...

Åh det låter mysigt!

Skrivet av  ÅsaL
Det är sånt som jag ser fram emot! Ett hus fylld av glad barnaktivitet. Jag hoppas verkligen Ludde får många goda vänner som alltid ska känna sig välkomnna här hos oss.
Mumsa på er kaka och ha en underbar kväll!
 

tack

Skrivet av  Hella
kakan blev god och kvällen har varit fridsam.
De glada barnen blev hemhämtade runt klockan fem, och sen var de två barnen som bor här ganska trötta och hungriga (trots att de fått sockerkaka)
Det blev kvällsmat, bolibompa och grovrengöring av både barn och barnrum och nu sover de sött.

Jag tycker det är skönt att Alex kompisar gärna kommer hit. Då vet jag var jag har mitt eget barn samtidigt som han har roligt med sina kompisar. Det händer ibland att Alex går hem till någon kompis också, men då kan jag aldrig slappna av riktigt för man vet ju aldrig ifall de kan få för sig att gå ut eller nåt utan att jag vet om det.

Kram
 

härligt :)

Skrivet av  Myzan & Co
har haft hela huset fullt hela em *ler*
öppet hus för vår nyblivna 3-åring från kl.14 resulterade i sammanlagt 8 barn och 22 vuxna så det har varit livat värre. behöver jag säga att jag e slut som artist nu *skrattar*
de sista gästerna (min syster+make+son) gick hem kl.19.45!
nu ska jag sätta mig i soffan och äta marängsviss - jag hann aldrig fika när de andra gjorde det!
kramar i massor
 

Fyller han år idag?

Skrivet av  Hella
Grattis storebror!

Det låter som en rolig och slitsam dag för dig. Hoppas huvudpersonen var nöjd med tillställningen. Jag är säker på att du var en strålande stjärna, men antar att du sitter ganska bra i soffan nu *ler*

Undrar varför jag plötsligt blev sugen på marängsviss förresten ;-)

Kram
 

nope

Skrivet av  Myzan & Co
igår blev Vincent 3 år *ler*
han kom på bf mitt stora kille och jag tycker det känns som igår...
helt ofattbart att jag ska få min tredje gulligan snart *längtar*
imorse så la Vincent örat på min mage och lyssnade en stund, sen ropade han "hallå, bäbis vakna" några ggr och la örat emot igen. eftersom bäbis inte svarade så drog han ner min tröja och sa "schhh (med fingret för munnen) bäbis sover" *smälter*

kan meddela att Big Pack Ischoklad-glass, skivad banan, maränger och chokladsås var sååå gott.
nu ska jag tillbaka till soffan!

kramelikram
 

mys mys

Skrivet av  Monica
Det låter jättehärligt med lek och bus och många barn i huset.

Jag gissar att du med sover gott i natt, hihi
 

:-)

Skrivet av  Hella
Jotack, jag sov ganska gott. Fast jag sover nog ännu godare inatt, för idag har jag fått leka hela dagen för de små kompisarna har varit på dagis igen. På tisdag börjar jag skolan och mina killar dagis, så då får de leka av sig igen. Det klättras en del på väggarna nu efter ett långt jullov.

Kram
 

Vad härligt

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.34
det låter :-) Victoria brukar också ha kompisar hemma, men det brukar bara vara en och på nyår sov hon faktiskt över. Vi umgås även med föräldrarna och eftersom vi skulle vara själva hemma så sa jag att hon kunde sova över här. Det gick jättebra och idag har Victoria varit hos henne hela dagen. Vad gott det lät med sockerkaka *mums*

Kram!
 

sista biten sockerkaka ligger och väntar...

Skrivet av  Hella
på MIG tror jag bestämt :-)

Här har vi aldrig haft övernattningsgäst ännu. De barnen som Alexander umgås med mest är våra närmaste grannar, så deras föräldrar knackar bara i vardagsrumsväggen när de vill ha tillbaka dom. (Vi bor i parhus)

Kram
 

Pust

Skrivet av  Ingela m W&E, London
Jag är nog annorlunda, för när det är för mycket stoj och lek så får jag ont i huvudet...
Men så blir det väl sen, jag får ha alvedon hemma helt enkelt ;)
 

Jo, sån kan jag också vara...

Skrivet av  Hella
det beror sig på hurdant stoj det är.
Glada skrik och skratt och springomkring bekommer mig inte. Men när det är på gränsen, och någon nästan är arg eller det är "retas-lekar" så står jag inte heller ut riktigt.

Fördelen med att ha huset fullt av andras barn är ju att man kan slänga ut dom ;-)
Nä, men jag menar att det går ju att föreslå att de går ut ifall de vill fortsätta med lekar som inte riktigt lämpar sig inomhus, eller leka något annat om de gärna vill vara inne. Det brukar fungera.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv