Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

en dum fråga, men det bjuder jag på

Skrivet av Monica
jag har ofta ont i halsen. Varje gång någon annan ä rförkyld får jag ont i halsen, men det är sällan jag blir förkyld.
jag hade ont på ena sidan för ett par veckor sedan, såg att jag hade förlåt mig "vita pluppar i hålrummet i mandeln.

Nu fick jag ont i halsen igår igen, och på samma sida, och jag såg en vit plupp. (Linus har hosta sedan i helgen, men inget mer, nu börjar Linnea bli förkyld med.)

Varför blir det så?
Kan det vara så att jag går omkring med något "osynligt" som aldrig helt bryter ut, men kanske smittar andra?

En dum fråga men jag vet inte vart jag ska fråga, litar på er experter här inne, fniss
Svar på tråden: en dum fråga, men det bjuder jag på

Dom är så ÄCKLIGA! *ryser*

Skrivet av  Kristina med Alma + bf 19/8-05
Jag får också sådana, det är matrester och annat mysigt "guck" som samlas i groparna/håligheterna i halsmandlarna... *blääää*
Det kan leda till infektioner om man har otur, men för det mesta så ligger dom bara där och är äckliga. Du kan ju testa söka på netdoktor, vet att jag läste om klumparna där för ett tag sen, men minns inte hur jag hittade det.
 

sökte på netdoktor

Skrivet av  Monica
Usch jag ska ringa vc på måndag och gå dit och ta halsprov. Det är mer i dag, det känns inget vidare.
tack
 

tror

Skrivet av  Myzan & Co
att det kan vara tecken på infektion (typ var-pluppar).
kan du inte ringa VC imon och kolla med dom? kanske vill dom ta en odling för säkerhets skull...
kramar från oss
 

Uäck..

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..jag skulle aldrig klara av att de pillar en i halsen med en såndär snubbig odlingspinne...hu!

Man kan försöka gurgla med saltvatten edyl, har man tur försvinner de.
Läste det i nån husmorsbok;0)

Krya på dig Monica!
 

tack

Skrivet av  Monica
Jag har sett fler vita pluppar idag, är lte hes, halsen känns konstig.
Tänk om jag kunde få "semesteer" från hemmet och barnen och slippa prata hela dagen, men ack ljuva tanke, det kan jag bara drömma om.

Jag ska ringa vc på måndag.
tack och kram
 

Artiklar från Familjeliv