Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad kallar era barn sig själva?

Skrivet av Veronica™ m. Norea 030204 & Arvid 010713
Här hemma så har vi en liten Nea alt. Nonena! *ler*

Storebror kallar henne för Nea eller Ronea, lite svårt namn kanske? ;) Nea kallar å andra sidan storebror för Awii...
Svar på tråden: Vad kallar era barn sig själva?

Arvid kallar sig själv...

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
...för Arve. Fram till för kanske en månad sedan hette han Avve när han pratade om sig själv, men nu har alltså ett litet R smugit sig in också.
 

Min Arvid kallade sig själv för...

Skrivet av  Veronica™ m. Norea 030204 & Arvid 010713
Avvi :)

Nu är det Arvid med betoning på "r".
 

När började han...

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
...uttala namnet riktigt? Minns du? Jag är nyfiken. Har en kompis vars Arvid vid 2,5 års ålder fortfarande inte kan säga namnet utan kallar sig själv för Adji (eller ngt liknande). Den killen pratar lite otydligt över lag, så det är nog inte så konstigt att han har svårt att säga namnet Arvid.
 

Hm, han var nog cirka 2,5 år

Skrivet av  Veronica™ m. Norea 030204 & Arvid 010713
när namnet blev klockrent sas. Arvid är nog inte så lätt att utala skulle jag tro, alla små på dagis uttalar Arvid som Avvi, Awii eller liknande. Arvid babblade en massa tidigt men han var närmare 2,5 år när allt lossnade och nu har han ett språk och ett ordförråd som en 5-åring enl. dagispersonalen. *fånstolt*
 

Mimme eller Mime :) /imt

Skrivet av  Stream och Imre
imt
 

Toffe kallar sig för Toffe :-)

Skrivet av  Hella
Han vet i och för sig vem vi menar när vi säger Christoffer också, men det känns faktiskt mer som han "heter" Toffe nu. Han är en Toffe helt enkelt.
Storebror heter Alexander, men går under namnet Lanta. Det börjar vi också använda nu, men jobbar på att hålla oss till Alex. Lanta känns inte som ett roligt tilltalsnamn i längden liksom.
 

Lova kallar sig

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
själv för OOovva.
 

"amuel"...

Skrivet av  Mia KL & Samuel 030222
blir det, ibland kan man skönja ett svagt s. Han är ganska dukig när det gäller sig själv på bild, spegel, när vi frågar vem det är etc.
 

Milla

Skrivet av  Nettan m.Smilla-03&Kevin-98 + bf 26/7
säger Smilla om sig själv. Bevin eller Bevi säger hon till sin storbror Kevin. Hennes syster Nathalie går under tilltalsnamnet "lottali" om Smilla får bestämma =0)
 

Lani,Lela eller Lilla :)

Skrivet av  Jen
Det är några exempel på vad Melanie kallar sig..

Kram
 

Ajjen *imt*

Skrivet av  gabbiz med Alvin
.
 

Ronja säger nog mest...

Skrivet av  Linn v40+Neo-01 & Ronja-03
Ooowwaa om sigsjälv. Har lite dålig koll eftersom att hon sällan omnämner sigsjälv vid namn.

 

Tinna!

Skrivet av  Nico med Tindra 1/3-03
Säger Tindra om sig själv.
 

just

Skrivet av  Myzan & Co
nu kallar sig Felix för Vincent och så kallar han sin storebror för Vincent oxå\' (han heter juh så).
Felix kallade sig själv Felix tills för nån vecka sen typ, knasbubblan.
dessutom så har vi "lärt" våra barn att Vincent ska kalla sig för ego och Felix ska kalla sig för pucko, så imorse när jag frågade Felix vad han heter så sa han pucko och såg jätteglad ut *fnissar* visst är vi hemska föräldrar ;)
kramar från oss
 

Ia

Skrivet av  Annika med Viktoria + bf 17/7
kallar Viktoria sig. Nu har även vi börjat kalla henne för Ia.
 

Tila

Skrivet av  Ida med Othilia
heter vår lilla tjej om hon själv får bestämma. Det blir att jag kallar henne det oftare också. Vårt smeknamn på henne har alltid varit Totto.
 

Än så länge

Skrivet av  Mallaco med Lexi o bf 1/3 - 05
nannenanna men det kommer vääääldigt sällan. Mest är det häää jaaaa = Här är jag.

Men vi valde ju inte det enklaste namnet heller ;P

Kram
 

Minna IMT

Skrivet av  Triss
 

Inget

Skrivet av  Malin & Linus 030404
eftersom Linus inte pratar än
 

Lilo

Skrivet av  Monica
säger Linus om sig själv.
 

Emma...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...är ju ganska lätt att uttala, så hon säger Emma om sig själv. Dpck säger hon Vitto om storebror och medans hon ännu använde napp så fick de heta "memma".
 

ELin säger

Skrivet av  Mia med Elin, bf 5/7
Elin eller jag om sig själv. När hon var mindre sa hon Eeiiin!
 

Inget här

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.35
Hon säger inte sitt namn ändå är det ett lätt namn. Däremot pekar hon på sig själv när man frågar var Emma är!
 

Samma med Linnea!

Skrivet av  *Marielle är inne och kikar en snabbis*
Hon kallar sig inte för något än, trots att vi försökt "drilla" henne till det :-)
Men frågar man vad Linnea är så pekar hon på sig själv och det har hon gjort ett bra tag nu! Så man ska väl inte vara orolig, det kommer väl. Men "MIN" är dock ett ord som används flitigt :-)
 

Louise heter Pippi!

Skrivet av  Lena med Louise 030326 + Ytte Bf 8/2
Eller Iisch...
 

osäker

Skrivet av  Sara och Vendla
Jag är osäker på om hon alls kallar sig själv något. Om man frågar "Var är Vendla?" så pekar hon på sig själv; i annat fall hade jag nästan undrat om hon alls förstod att hon har ett namn.

Ibland tror jag hon säger Nenna eller Tinda (med ett ljud mellan "nd" och "ng" s.a.s.).
 

Bamse *s*

Skrivet av  Cheyenne m Emil 030427 + krabat bf 16/6
Emil har inte direkt haft nåt namn på sig själv. Han förstår ju att det är han vi menar när vi säger Emil. Och frågar man Var är Emil så tittar han fram från nåt gömställe eller pekar på sig. Men nu det sista har han faktiskt när man frågat Vem är det? och pekat på honom sagt Basse (Bamse). Bamse är hans favorit och han pekar gärna ut honom på bilder men nu verkar Bamse-ordet även gälla honom själv :-)
 

Artiklar från Familjeliv