Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Herregud vad det blåser!

Skrivet av Triss
Tror bestämt det är full storm här nu!

Har laddat upp med vatten på flaskor (går stömmen har vi inget vatten, eftersom vi har egen brunn) och ficklampor och batterier till radion samt att vi alltid har ett stort förråd av värmeljus hemma. Men jag får nog gå ner i källaren och leta reda på Tranga-köket också...

Hoppas det mojnar snart och att ni andra har det lite lugnare och får en bra helg!
Svar på tråden: Herregud vad det blåser!

oj oj

Skrivet av  Monica
Ja jag läste de varnar för storm idag.
Jättebra att du fixat vatten på flaskor och ficklampr och ljus.
Ljus ä rmysigt i vanliga fall, jag brukar tända ett par värmeljus ibland.

Nu får ni se till att hålla er inne.
Var bor ni?
 

Här blåser det också ganska bra...

Skrivet av  Hella
det tar i så det knakar i huset ibland, och Alexander kom uppkrypande i mitt knä förut och frågade ifall vi inte skulle spika fast taket lite extra för säkerhets skull. Sen undrade han ifall huset kanske kunde blåsa iväg och hamna så vi kunde bo granne med mormor och morfar *ler*

Så är det sånt där regn som inte syns men som finns där ändå. Som att gå in i en ångbastu fast det är kallt. Man blir precis dyngsur när man är ute, men innifrån ser det ut som det är uppehållsväder *ryys*

Längtar efter riktig vinter - eller vår ännu hellre.

Hoppas ni slipper bli utan el.

\'kram
 

Skåne?

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Såg på Aftonbladet att det är varning för orkanstyrka i byarna i Skåne idag. Tappa upp lite vatten i hinkar också så att ni har att tvätta er i om det behövs. :)

Sedan får ni väl mysa till det så gott det går med ljus och triangaköksuppvärmd mat till kvällen...
 

Ja de varnar ju allmänheten nu

Skrivet av  • Catharina •
på P3 innan pratade de om Gbg med omnejd i Västra Götalands län, men sambon läste om Skåne på aftonbladet - och vi bor i mitten :) Fast närmare Gbg. Här blåser rejält också..!

Blir skönt att tillbringa dagen inomhus. Kan jag göra med gott samvete, har varit & tränat idag (igen) :D
 

Shit!! Ärtstora hagel & vit himmel!

Skrivet av  • Catharina •
Det åskade precis till & taklampan blinkar. Får stänga ner här. Marken är full av STORA hagel - större än ärtor. Aj, vad ont det måste göra att vara ute i det :-S

Ska stänga ner nu.. hoppas inte hunden blir nödig det närmaste :-/
 

Här haglar det på tvären

Skrivet av  Tina med Elias-03
samtidigt som det åskar och blixtrar! ... åska i januari??
 

Det verkar som om det gör det här också..

Skrivet av  gabbiz med Alvin
På sjätte våningen blåser det iofs alltid i Skåne.. Men när jag tittar ut på folk så står deras byxor ut som flaggor bakom dem, och de lutar sig framåt för att komma någonvart. Jag måste ner till affären, ska gå till Hanna ikväll och sedan ska vi ut, men då blir det buss så vi slipper förhoppningsvis det värsta ändå. Hoppas ni får behålla strömmen. Ha en härlig kväll, vännen.
 

Här stormar

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.35
det för fullt och regnar :( Idag blir det definitivt inomhusväder. Jag och Emma tog bilen till affären förut och Victoria är hos farmor och farfar.

 

Ja vi har vart

Skrivet av  Mallaco med Lexi o bf 1/3 - 05
ute en sväng och från att ha blåst MYCKET blåste det på bara 10 minuter JÄTTE mycket. Såg på TVn nu att de varnar Västsvenskar från att gå ut i eftermiddag/kväll. Så syrran som har 15 m hit kommer över och käkar räkor och får vi bara behålla strömen blir det nog en DVD film i kväll också.

Ha en trevlig Lördag och hoppas ni får behålla ström m.m.

Kram
 

Ja hoppas huset är kvar :)

Skrivet av  verne & vera
huh vad det blåser här - vi hade strömavbrott en halvtimme här innan, så det blev kall mat...
 

nu rasar takpannorna

Skrivet av  Viktoria m.3 pojkar
Vi har plockat in allt som är flyttbart från trädgården och det är jag glad för. Vår utegran med belysning blåste ner för en stund sen och smäller det hela tiden från takpannor som krossas mot marken.
 

Vi körde hem från Småland idag

Skrivet av  *Marielle är inne och kikar en snabbis*
och trots att vi hade en rejät fullastad tung kombi och mannen är en van förare så kändes det som bilen skulle välta eller blåsa bort. Vägen mellan Ulricehamn och Borås var en ryyysare...
Och nu är vi hemma och man hör hur det viner och skakar i fönstrerna, huh! Fast lite mysigt är det allt!
 

Artiklar från Familjeliv