Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Råd, peppning..oansvarig pappa!

Skrivet av Lorry
Hej, skulle behöva lite vägledning. Verkar som många här har liknande problem som jag. Skall försöka att göra en lång historia kort. Har en son på snart 17mån, har varit ensam sen i början av graviditeten.Pappan skulle vara delaktig redan då men blev istället väligt dum mot mig och vi bråkade mest hela 9månader. Han har hotat och gått till personangrepp många gånger, aldrig fysisk våld. Sen pojken föddes har han missat totalt 8,5mån av hans liv, för han inte fått komma och gått som han velat, jag har haft åsikter ang. hans alkoholvanor och att han kommit på sina umgängestimmar och luktat, ibland även gått och lagt sig hemma hos mig och sovit (bakis)
Har gått igenom ett mindre helvete med honom och han tycker forfarande bara synd om sig själv och känner sig förolämpad att jag känner mig rädd att träffa honom berusad och inte vill han honom i mitt hem. Han har inte träffa sin son sen i augusti då han inte fick ta honom för han kom och luktade sprit, uteblev sedan 3veckor träffade honom 2tim och stack sedan utomlands i 3veckor utan att meddela. Jag informerade honom om att hans son skulle glömma honom igen vilket han inte trodde på. Utan han tyckte det bara skulle gå och komma och hämta igen. Har erbjudit mig att komma till sk pappatimmar så de kan träffas där men han har inte velat det. Hem till mig är han inte välkommen och imorgon ska vi till famrätt för att diskutera hans umgänge. Vad är egentligen lämpligt och vad kan de erbjuda för hjälp? vi har gått på famrådgivning där han lovade att aldrig mer utebli eller komma och lukta sprit men han har brutit de så jag känner mig mest frustrerad att det aldrig löser sig. Jag har ensam vårdnad och varje gång han blir arg hotar han med att gå till rätten, blivit ett antal gånger nu. Jag är inte orolig för det, han kan göra det om han vill, men det är nog mest för han tror jag ska gå med på hans krav och önskemål om han hotar med det. Vad gör man...har aldrig hindrat honom från att träffa sin son, har erbjudit pappadagar, flera umgängestimmar allt...men han lever sitt liv i och när det passar honom skall jag stå där med öppen dörr..Jag går inte ens ut med vänner pga av rädsla att träffa honom berusad, oj..detta blev långt. Någon som har tips och råd? liknande situation?
Svar på tråden: Råd, peppning..oansvarig pappa!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv