Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mady

Skrivet av anita
Hur går det med tillväxtutredningen? Går ni hos barnläkaren på vårdcentral eller har ni fått komma till ngt större sjukhus för utredning?

A var 115cm o vägde 21 kg häromdagen, men hennes kurva pekade liiite uppåt och detta i kombination med att hennes skelett åldersbestämdes till 5,5år gör att vi avvaktar lite med sjukhuset. Jag tror det beror på att hon äntligen fått behandling för återkommande urinvägsinfektioner(de har oftast inte hittat ngt på proverna)

Hur hade du gjort? När är hon född? A blir 157cm i vuxen ålder om hon växer som hon gör nu.Pappan är bara 171 och farmor 157 och morfar 172 så det finns små att brås på. Hur har ni det?
Svar på tråden: Mady

hej!

Skrivet av  mady
Remiss är skriven men vi har inte hört något. När vi mätte henne i höstas var hon starx över 110 kommer inte ihåg och så väger hon ca 19 kg.
Jag är 165
pappan 178
mormor 174 morfar likaså
farfar ungefär som mannen
farmor som eran 157

Jag hoppas att höra något. Skulle faktiskt vara skönt att påbörja och kanske få svar innan nästa höst då hon kommer byta skola. Med det kommer det ju säkert vara massa nya barn som ifråga sätter henne. Det \'är det hon tycker är jobbigast.

tack för att du tänker på oss. När var din tjej född?
Joline som min tjej heter är född i oktober
 

Hej igen

Skrivet av  anita
Ska sova nu o skriver mer en annan gång, men Aimee är iaf född i augusti. Hon tycker också att det är jobbigt med frågor från andra barn o fröknar som påpekar att hon är liten o söt...
 

tur att

Skrivet av  mady
de är små söta tjejer! hon är verkligen min lilla docka! tyvärr är det ganska mycket som kan bli jobbigt för henne i en ny skola med nya barn då hon har flera saker som kan vara ganska lätt att "ta" på.
Liten, värdens häftigaste humör, glasögon och väldigt allergisk. Sen är inte det saker vi tänker på men i en ny barn grupp så är det "utstickande" saker. Det gäller för oss föräldrar att göra tjejerna riktigt starka.
*kram* till dig och Aimee från mig och Joline.
 

Det löser sig säkert med den nya

Skrivet av  anita
skolan. Jag flyttade ofta som liten, på gott o ont. Blev väldigt självständig o ,ed ganska gott självförtroende. Och jag hade också glasögon, kort hår, smal som en sticka o plugghäst:) Men det gick bra ändå.

Försöker förklara för Aimee att hon inte ska bry sig osv. Får väl se om det går in. Lillebror ska börja skolan till våren o han har glasögon, protes mm mm. Är mer orolig över honom, han är mycket känsligare.

Du får gärna maila mig om du vill!!!
[email protected]

Kramar tillbaks!
 

Artiklar från Familjeliv