Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ger inte upp!

Skrivet av A-K
Vad gör man när ens X inte ger upp med försöken att övertala mig till att försöka på nytt?
Jag har försökt på alla sätt att tala om för honom att det finns inte en "sportmössas chans i helvetet" att det blir vi igen...det är över! Det finns inget kvar!

Ändå ger han inte upp....han försöker på alla vis övertala mig om att "inte stänga dörren" mm

Jag blir tokig!

Vad ska jag göra för att han ska förstå att det blir bara värre av att han aldrig ger upp...
Svar på tråden: Ger inte upp!

Jag skulle tro...

Skrivet av  *M*
att han går igenom som en sorgeprocess över att ni separerat.
Han är just nu i förnekelsefasen där han förnekar att ni är "över".
Om du har talat om för honom att det inte kommer att bli ni igen och att det heller inte finns någon chans till det genom att du inte har såna känslor för honom så finns det inte mycket att göra förutom att inte uppmuntra honom på något vis.
Om du varit olyckligt kär någon gång så kommer du kanske ihåg...dvs att varje liten sak den personen sade eller gjorde analyserade man och till slut så tyckte man sig se att han hade känslor liksom...

förstår om det är jobbigt, men han kan ju inte rå för sina känslor.
kan hända kommer han sedan in i en annan fas då han kommer att bli lite aggresiv och arg på dig men det är också en process som går över.

lycka till
 

Artiklar från Familjeliv