Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alltså, Helena kan inte vara sann!

Skrivet av Teolinda med Joel&Klara 24/4-02
Vad är det med tanten? Jag skulle gärna vilja veta vad hon tycker nu när hon ser avsnitten på tv:n...

Visst kan tv4 vinkla avsnitten, MEN de kan ju aldrig tvinga farmarna att säga det de faktiskt kläcker ur sig! Oavsett hur de vinklar så har Helena ändå sagt saker som gör mig mörkrädd.

Att hon inte skäms? Finns det NÅGON som tycker hon är en cool och bra person? Kan inte låta bli att tycka synd om hennes familj.

Och jag mööös när Daniel gav sina motiveringar. Helena påstod att hon struntar fullkomligt i vad D tycker, ändå skall hon läsa lusen av honom nästa vecka? Hmm.

Dessutom verkar det som om de andra tjejerna börjar tröttna på henne med. Jag hoppas verkligen att de vågar stå upp och säga ifrån när Helena går för långt! Eller vågar de inte? Är de oxå rädda för att bli utmobbade?
Svar på tråden: Alltså, Helena kan inte vara sann!

Kunde inte sagt det bättre själv,

Skrivet av  Annica
blev alldeles upprörd av alla elakheter hon haspla ur sig. Hennes attityd sen... Hemskt!!!!

Hur kan vuxna människor bete sig SÅ elakt? Visst, säkert vinklat, men orden är ändå sagda.

Vad händer imorgon? Spännande!!!!
 

precis!

Skrivet av  Linn
Hon är bara för mycket. Förut har det varit så noga med att storbondes ord är lag, men nu... nädå.

Hoppas hon åker!
 

Vad sa hon? Vad gjorde hon?

Skrivet av  Fru S
Jag missade grälet!!! *hoppar upp och ned*
 

Grälet...

Skrivet av  Teolinda med Joel&Klara 24/4-02
...började när Daniel BAD Gottfrid, Emma och Helena ta dasset när de satt vid matbordet. H vägrade, nej, jag har huvudvärk, nää, jag känner inte för det, och så lutade hon sig tillbaka och lade armarna i kors. Stackars Daniel som faktiskt var vänlig frågade om han var tvungen att beordra istället? H var högröd i ansiktet vid det laget. Och jag fattar INTE varför de andra farmarna kunde sitta där knäpptysta.

När det sedan var dags för dasset vägrade H fortfarande följa med Emma och Gottfrid. Tanterna som tycker det är så viktigt med gruppen, varför inte ställa upp för gruppen då? Det drabbade ju faktiskt bara Emma och Gottfrid, och Helena själv framstod som fruktansvärt löjlig och omogen när hon stod där med hakan i vädret. Inte ens mina små barn skulle uppföra sig så. Så storbondens lag höll visst bara när Helena själv var storbonde? Eller när det drabbade någon annan.

Maken till ego människa har jag då aldrig sett. Jag är glad att inte jag var där, för jag skulle INTE kunna vara tyst.
 

Tack!! *imt*

Skrivet av  Fru S
.
 

Hoppas...

Skrivet av  Lena
Att Åza vinner över Helena. Tycker hon är så otroligt otrevlig så. Mia du som känner Åza har hon sagt något om hur Helena är... Nä det får du naturlitvis inte berätta...
Lena
 

Åza är

Skrivet av  Mia med William 011215 (född i v 32+1)
en tjej som är otroligt ärlig. Hon snackar inte skit om någon i onödan så jag har inte fått ur henne så mycket om Helena faktiskt.
Det är i alla fall ingen hon umgås med såhär efteråt, om man säger så...;-)
Dom är fruktansvärt olika som människor.

Själv kan jag sitta och reta upp mig så till den milda grad på Helena måste jag säga. Men det blir kanske annorlunda när man varit där själv. Jag vet ju t.e.x att Åza har en helt annan bild av Abbe och Emma än vad gemeneman har. Hon gillar dom, men säger samtidigt att även hon säkert skulle retat sig om hon inte kände dom "i verkligheten".
Mia
 

Sanslöst!

Skrivet av  Veronica
Hon är som en 14-åring. Trotsig! Fast 10 gånger värre. Och? Än sen då? osv... Jäkla fjantig kärring. Maken kanske begär skilsmässa nu när han ser vilken elak tant han gift sig med. Jag kallar det faktiskt mobbing! Mår illa bara jag hör på henne. Hoppas Åsa sopar mattan med henne i morgon. Då kommer jag att mysa!
 

störde mig på helna

Skrivet av  mysoxe
i dagens avsnitt... Dom skrattade ut killarna när Victoria bestämde att jano skulle lära sig rida. Nu när daniel bestämde att helena skulle tömma dasset med emma och gotfried så vägrar hon.

Fast att han sa så om abbe.... Jag trodde han sa så om Helena.
 

Är det bara jag

Skrivet av  Lina
som tyckte att det var lita onödigt av Daniel att säja allt detta både till Abbe och Helena?

Jag höll väll ifs med honom men tycker att det hade räckt att bara valt dom
 

Det hör till att motivera sitt beslut.

Skrivet av  Teolinda
Och jag tycker det är bra att NÅGON säger vad de flesta känner. Jag tycker D visar kurage. Han är nog den enda på farmen som vågar stå för sina åsikter.
 

Man ska det alltså?

Skrivet av  Lina
Motivera sitt beslut... Det har inte jag tänkt på medn det beror väl på att ingen annan har gjort det på nåt speciellt sätt. Mer än typ ; Du har aldrig varit piga.
 

Tyckte det var bra att ha

Skrivet av  Matildas mamma
sa som han kände och inte som de andras klena ursäkter då de skulel välja piga och dräng
"Du har aldrig varit piga,därför väljer jag dig"

Jag hoppas verkligen att både Abbe och Helen åker ut i dag...(kan knappt vänta tills det börjar)...men speciellt Helena. Kan inte förstå varför hon skulle neka Daniels order och vara som en 10 åring
 

Det hoppas jag också

Skrivet av  Lina
...att Abbe och Helena åker ut.
 

varför då??

Skrivet av  sara
han är ju helt klart ärligast av alla!
 

Ja, visst är han ärlig

Skrivet av  Lina
Jag gillar honom bäst!

Men som jag skrev längre upp, jag hade inte tänkt på att ma nska motivera sitt val, så jag får väl ge mej
 

Artiklar från Familjeliv