Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alltså... FF (kan kanske räknas som *spoiler*)

Skrivet av Me
Är det fler än jag som tänkt på en sak.

Vid veckafinalen gjorde ju TV3 en blunder och visade nästa veckas finaliste (när man kunde rösta på tittarnas val), eller hur?
Sabina är alltså en av de som kommer att vara med? Marcus är därmed den ende eleven som efter nästa veckofinal inte fått gå upp?

Nu blev Sabina Veckans Elev och min slutsats är alltså: Sabina kommer att plocka bort Marcus till fördel för sig själv! Kan det verkligen stämma och i så fall - fy vilken falsk människa hon är!!!
Svar på tråden: Alltså... FF (kan kanske räknas som *spoiler*)

Nej, men *spoiler*

Skrivet av  Cecissilia
Visst backade väl tävlingsledningen och ändrade så att regeln försvann. För några veckor sedan stod det så i aftonbladet. Berts lilla kul grej förra veckan, gjorde att de helt enkelt ändrade tillbaka i stället.
 

Inte säkert (kan nog räknas som spoiler)

Skrivet av  Lotta
Jag läste i tidningen för några veckor sedan att regeln kommer att ändras eftersom eleverna själva (och Bert) protesterat mot den. Det kommer att bli rektorn som bestämmer vem som ska plockas bort.
Men när denna förändring sker vet jag inte, men det ligger ju nära till hands att tro att det sker under denna veckan då....
Även om det inte blir så, så KAN ju faktiskt Marcus själv ha begärt att få stå över av någon anledning.
Det behöver ju inte betyda att Sabina är falsk och egoistisk för det.
Den som lever får se...!
 

Jag hade rätt *spoiler*

Skrivet av  Cecissilia
Här är artikeln som säger att de backar, och numer är det rektorn igen som plockar bor ten elev.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,424005,00.html
 

Ja, men

Skrivet av  /A
när det som visas på tv nu spelades in så fanns regeln fortfarande kvar.
 

Det var flera veckor sen som...

Skrivet av  Lotta
...det stod att läsa om den nya regeln i tidningen, så visst kan det stämma.
 

Tveksamt

Skrivet av  Cecissilia
artikeln publicerades den 25/1, vilket är 2 ½ veckor sedan. Ligger de två eller tre veckor före oss? Det hinner gå tre veckor innan veckofinalen.
I vilket fall som helst så tror jag INTE att Sabina tar upp sig själv och plockar bort någon annan för i så fall hade tv3 fått precis som de ville, spänningen.

Det står i artikeln att de backade ´JUST för att eleverna saboterade genom att inte göra som de ville (antagligen genom att bert valde ut veckans elev inför veckofinalen, men att denna plockade bort sig själv.

Citat från Aftonbladet:
"Han förklarar att tanken med den nya regeln självklart var att skapa spänning - men också att vänja deltagarna vid att råka ut för liknande situationer i musikbranschen i framtiden.
Men argumenten räckte inte. Till slut valde eleverna att sabotera utröstningarna i protest mot den nya regeln.
- Bert Karlsson är väldigt nöjd nu, säger Calle Jansson."
 

Jag vet inte heller

Skrivet av  /A
hur Sabina gör, men jag är 100 på att regeln fortfarande gäller när hon är veckans elev, dvs. det som visas på tv denna vecka. Ja, regeln tas bort, men de har inte kommit så långt i tv än.
Jag vet att det åtminstone en, kanske två gånger, kommer att lottas vem som får stå över - kanske är det vad som händer denna vecka och det är därför som Sabina går upp?
 

Men snälla nån!

Skrivet av  anna
Hur kan du sitta och säga att hon är falsk när du bara spekulerar? Vi vet väl egentligen inget om henne som person.
 

Vet du ens..

Skrivet av  S-J
.. om Marcus var med bland de 6??
 

*spoiler*

Skrivet av  Jessica
Vad jag läst tidigare här på sidan så är det Becker, Sandra, Andreas, Marcus o Sabina som går upp i veckofinalen. Sabina o Marcus gör upp i skjortärm o Marcus vinner överlägset...
MVH Jessica
 

*Spoiler*

Skrivet av  /A
Men det är inte den veckofinalen som visas nu på söndag utan först om två veckor. Denna veckofinal vinner Maja, och Martin och Johan B hamnar i skjortärm och det blir hela den cirkusen som slutar med att ingen åker ut.

Nu är det Maja, Andreas, Sabina, Martin och Johan B som går upp. Jag tror att Marcus blir uttagen men blir den som får stå över.
 

Jaha, är det den nu..

Skrivet av  Jessica
den har man ju oxå hört talas om... blir helt förvirrad här... egentligen försöker jag hålla mig från att läsa spoilers, men så är man ju så nyfiken...
 

Artiklar från Familjeliv