Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Coming True sålde guld första dagen!!

Skrivet av Jenny
Alltså 10 000 sålda singlar på en enda dag!!! Jisses! Väntar på skivan!!!
Svar på tråden: Coming True sålde guld första dagen!!

Jag har beställt hans hela cd....

Skrivet av  Jenny (en annan Jenny)
..på ginza.se, release datum 13/12...längtar!!
 

Tack för tipset!

Skrivet av  Maggan
Nu har jag också beställt den!
 

Och han som..

Skrivet av  J med N & M
inte skulle sälja några skivor =)
 

jaha..

Skrivet av  sara
snart har hysterin lagt sig...det brukar den göra.....
 

Och det kan vi sammanfatta med ett ord;

Skrivet av  Den goda fén
Masspsykos!

*S*
 

gjorde inte excellence det med? imt

Skrivet av  anna nym
 

Vad spelar det för roll?

Skrivet av  J med N & M
det är ju otroligt stor skillnad på Daniel o exellence i talang.. Varför kan man inte bara vara glad för hans skull lr bara låta bli att kommentera om man nu tycker han är så värdelös?
 

PRECIS!!!!

Skrivet av  ........!
IMT
 

jaha...

Skrivet av  sara
du menar att de som tycker det är bra får kommentera det men inte de andra? Då kan man ju lika gärna tycka att de som tycker han är sååå bra kan låta bli att kommentera det!

Så om man nu vill försöka hävda Daniel genom att tala om att han sålt guld så får man nog acceptera att den "bedriften" inte är så märkvärdig när det visar sig att det har andra gjort före honom!
 

Och vet du hur det kunde ske?!

Skrivet av  Magisk Snövit
Jo, för det baseras på hur mkt som gått fr distrubutören till affärerna, vilket i princip kan vara inköparen i en kedja, t ex Åhlens eller Folk å rock. Det handlar alltså INTE om hur många fans som de facto köpt skivan och idag spelar den i sin cd-spelare!

Bluff och mygel mao..
 

Javisst, precis som det ALLTID gör.

Skrivet av  Em
Är det bluff och mygel alltid eller är det bara för att det är Daniels singel?
 

Nej, så är det faktiskt alltid...

Skrivet av  Magisk Snövit
...ledsen att göra dig besviken, men det är så skivindustrin fungerar...
 

Skulle jag vara besviken?

Skrivet av  Em
Varför det? Det är väl knappast en nyhet. Det är väl allmännt känt sen länge. Jag påpekade bara att det gäller alla skivsläpp inte bara Daniels. Vem är det som är besviken egentligen? Du verkar ju inte vara så positiv till att Daniels singel säljer bra. Den ligger 5:a hos ginza och på sajter som säljer nerladdningsbara låtar så ligger den i topp. Kan folk inte få lov att vara glada eller?
 

Till Em...

Skrivet av  Magisk Snövit
...jag misstolkade ditt "är det bara för att det är Daniels singel" och trodde att du var Danielfan och trodde att jag var ett antiDanielfan och var emot allt som han gjorde... Men då är vi ju på samma våglängd! *nice*
 

Artiklar från Familjeliv