Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tankar om spoilers -även på tv-snack

Skrivet av Nina
Jag tror att om man absolut inte vill ha några spoilrar så ska man nog inte läsa här alls. Det är så himla lätt att det blir fel. Även om man inte skriver ut något direkt så kan man vissa gånger dra slutsatser av det som skrivs, även om man bara läser rubriken, och då blir det ju en spoiler ändå. Man hör så himla mycket och ibland tycker jag ialla fall att det är svårt att veta om det är en spoiler eller om man verkligen har sett det redan. Att serierna går i flera länder och på flera kanaler komplicerar ju så klart saken. Ibland är det rena spekulationer men kanske ändå sånt man inte skulle vilja veta.

Det jag vill säga är bara att man ska nog vara väldigt, väldigt försiktig när man skriver och vill man absolut inte veta, så ska man inte läsa alls. De program där jag är noga med att inte veta läser jag inte rubrikerna på trådarna utan scrollar förbi så fort jag bara kan.
Svar på tråden: Tankar om spoilers -även på tv-snack

Funkat bra...

Skrivet av  Froudy
tidigare, konstigt det där att inte läsa de trådar som du kollar på programen till. Det är ju de trådarna man vill läsa eftersom man följer programmet. Jag är förvånad att detta med spoilers funkat så bra tidigare... Lite misstag då och då får man räkna med.
 

håller med

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
jag läser de flesta inlägg, om inte alla, som rör serier som jag följer, o om jag VET nåt om nån serie skriver jag alltid "spoiler" i rubriken, men ett misstag kan lätt ske...fast förstår dem som vill följa serien o kanske har fått reda på vinnaren...
 

menade bara

Skrivet av  Nina
att vissa gånger när jag absolut inte vill veta så tittar jag bort så fort jag ser huvudrubriken för att inte riskera något. Detta eftersom det ofta dyker upp små spoilers i underrubrikerna utan att det är menat så. Jag har däremot aldrig tagit upp det då, tror att det är svårt att undvika helt.
Andra såpor och serier där jag inte bryr mig så mycket läser jag naturligtvis trådarna på.
 

jag förstår inte...

Skrivet av  Froudy
grejjen då. Iallafall jag läser här på dokusåpa snack för att läsa om de serier jag följer... och för att disskutera dem. Om jag nu inte skulle följa de trådar till serier jag följer vad är det då för mening att läsa här? förstår inte...
 

Artiklar från Familjeliv