Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har fått tid till dietisten nu...

Skrivet av åza med 4 killar
träffade skolsköterskan i tisdags och hon frågade om jag fått tid...nej sa jag men hon sa att hon skulle ringa henne igen då så igår kom tiden...redan på torsdag ska vi dit..tänk vad bra det är när man har "nån" på sin sida som trycker på...
jag återkommer sen med vad hon sa...
nån som vet om barnet ska med??eller är det bara för föräldrarna??
Svar på tråden: har fått tid till dietisten nu...

Då i början

Skrivet av  Carina, Celine 9602 å Harley 9802
när Celine var 2 år, var hon med och även när hon debuterade som diabetiker ett halvår senare. Sedan har jag mest haft telefonkontakt med dem.

Du kanske kan ringa och höra om dietisten vill träffa barnet, men det tror jag ju förstås att de vill se dem, iallafall första gången.

Har en bekant som går till dietisten, för sin 7 årings räkning, men hon (mamman alltså) går dit själv har jag hört.

Tror att det kan vara bra för barnen att höra en annan människa säga att det är bra att röra på sig och att man behöver äta nyttiga saker.

Min 5,5 årige son tex är ofta hård i magen och sist vi var på BVC så sa sköterskan att det är bra med fibrer, som frukt och grönsaker samt att dricka mycket vatten. Han tog till sig det väldigt bra och upprepar det ofta för omgivningen. :)

Lycka till då på torsdag, håller tummarna för att det går bra.
 

ja det klart...

Skrivet av  åza med 4 killar
hon vill väl se han och dom kanske mäter och väger oxå???
så jag tar med han på torsdag...
 

Artiklar från Familjeliv