Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Godisstopp..Erfarenheter nån?

Skrivet av Just me
Detta ver en ide som jag knäckte efter att ha hört att min systers dotter gjort det. Om hon inte äter godis innan den 30 juni så får hon 500:-.. Hon verkar sporrad och det är bra.. Hon har nämligen en ovana att äta godis för ofta, och det börjar synas på hennes kropp..
Nån som har erfaren het av detta och kan ge lite tips...?

Svar på tråden: Godisstopp..Erfarenheter nån?

Vi kör med det

Skrivet av  Lilla blå
Inte för vikten, men för tänderna, han skall få 1000:- (jag sparar redan) om han inte äter godis på 1 år. Han har iofs kommit med förslaget själv, men han har inte ätit något på en månad, detta från att ha ätit flera ggr i veckan. I början var det jobbigt ( 1 vecka) men nu har suget försvunnit.
Vi har bestämt att chips, popcorn och läsk inte räknas till godisbiten under förutsättning att det bara äts vid speciella tillfällen.
Jag har själv tänkt att även om han inte klarar av att inte äta på ett år skall han få en del av pengarna.
Hoppas det faller väl ut hos er också.
Just det !! Vi har redan pratat igenom att det inte blir godis i påskägg eller till jul. Däremot kan man istället få en sak i påskägget.
 

min dotter..

Skrivet av  Carro m fyra barn
kom på detta själv 10 min innan tolvslaget på nyårsafton, att hon inte skulle äta godis på ett år.. Nå vi sa att om hon inte äter godis alls före jul i år så får hon 500 kr. Hittils har det gått bra och tillsammans med lite andra åtgärder så har hon gått ner ett kilo samtidigt som hon vuxit på längden! Hon är 9 år ska jag tillägga.
 

Jo, vi körde med det ett år...

Skrivet av  Fellatrix
på hennes eget initiativ.
Hon fick 100:- per månad hon lät bli godiset och det gick jättebra. Vi gjorde då också undantag för jul, påsk och födelsedagen!
 

Artiklar från Familjeliv