Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alla byxor åker ner!!

Skrivet av Lollo med liten matvägrare
Hejsan!
JAg blir snart tokig. Min lille ettårige kille har nu varit sjuk igen och inte ätit något på över en vecka. Han har gått ner ett halvt kilo på en vecka. Läkarna säger att han kommer att gå upp det när han blir frisk. Problemet är ju att han nästan jämt är sjuk (öronbarn), så han hinner ju aldrig lägga på sig. Dessutom har han ingen speciell aptit när han är frisk heller.
Något som är tråkigt är att inga byxor passar, de bara åker ner. De är lagom på längden, men det är en bra bit över i midjan. Jag varken vill eller kan sy in alla byxor, för jag hoppas ju att han ska bli lite rundare i midjan. Är det någon som har några bra tips om vad man kan göra med byxorna. Vet någon om man kan köpa lite smalare byxor någonstans. Min lille kille bara halkar omkull när han ska försöka gå.

Ha det bra!
Lollo
Svar på tråden: Alla byxor åker ner!!

hängselbyxor?

Skrivet av  Ida m. Axel001111 & Kalle020812
Vi hade motsatt problem när vår äldste kille var liten, han var så bred att alla byxor som var lagom i midjan var på tok för långa. Räddningen var då hängselbyxor! Det borde kunna funka även för ett smalt barn tycker jag. Vi har också vanliga hängslen som man fäster i byxorna, jättebra tycker jag! (till äldsta killen behövs det sällan men hans lillebror är lite tunnare och hängslena hindrar honom från att tappa byxorna stup i ett :-)

Sen läste jag någonstans att Polarn och Pyret har byxor med ställbar resår. Vet inte om det stämmer, men kan vara värt att kolla.
 

Lösning finns=)

Skrivet av  Mimmi &Zacki
..Jag har köpt starkare bomullsband o sytt skärphyskor så man kan trä igenom ett skärp o ha på...
 

Tips!

Skrivet av  Åza med Wilda
Jag använder ett sånt där band (resårband med fästanordning) som man sätter fast vanten med i Jackan.
Den sätter jag fast, antingen hälla till hälla, eller direkt i tyget på byxan.

Hoppas du försår min förklaring!
 

Åh va smart!

Skrivet av  *Lena m. Ellen 020504*
*springer till affären*
 

Tack för tipsen!!

Skrivet av  Lollo
Tack för alla bra tips! Nu sitter byxorna där de ska!

 

Nästan samma med min son

Skrivet av  Camilla m Henrik-02 och bebis bf 14/8
han har varit lite snuvig förra månaden och även denna. Nu har han öroninflammation och har inte ens velat dricka välling.
När jag idag var till BVC och sonen hade gått ned 300g och inte gått upp något sedan vi var där sist(1månad sedan) blev sköterskan nästan alldeles till sig. Tyckte att jag skulle ge honom gräddglass, grädde, mycket fett i maten osv.
Jag blev så orolig att jag genast sprang till butiken och köpte allt var fett heter.
 

Artiklar från Familjeliv