Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har en dotter..

Skrivet av Lena
...som fyller 2 i april som alltid varit "liten".
Sist hon vägdes i februari så vägde hon strax under 9500 g. Och var runt 78 cm lång Vet att för ett år sen så vägde många av hennes jämnåriga mer än så...

Eg. så är jag inte orolig för hon är en himla aktiv liten tjej. Äter bra gör hon för det mesta. Fast mat verkar inte presis vara något som "styr" hennes liv. Hon säger sällan själv till att hon är hungrig utan hon kan leka och glömmer väl antagligen bort att hon är hungrig..

Första gången jag ser den här sidan... Vill bara kolla lite med er! Ni som har bar som är "underviktiga" i 2 årsålder hur mkt väger dom eg?
Svar på tråden: har en dotter..

Min tjej vägde 9,2 kilo

Skrivet av  Athinas mamma
tror jag det var, som 2-åring.
Men över 4 kilo vid födseln.
Idag är hon 6,5 år och väger ca 17 kilo.
 

Jag har en liten tunnis...

Skrivet av  waWa
.. hon är idag snart 8 år men jag har allt uppskrivet från hon var liten. De har varit på mig sedan hon var 6 mån. på BVC om hennes vikt hon måste äta mer mycket grädde och smör blev det. Ammade henne 1 år men började med mat vid 4,5 mån hon tog aldrig välling eller barngröt så det blev vanlig hederlig havregrynsgröt från 6 mån.
Hon äter bra men lite, är pigg och glad och är så än.
Jag var aldrig orolig. Nu till vikt och längd. Vid 2 år vägde hon 10.860 gr och var 87 lång. Hon är fortfarande liten och tunn. Hon är inte heller hungrig av sig som du skriver om din tjej, jag får påminna henne om att ta lite fika eller äta iband. Sedan får man inte glömma att alla barn föjer sin kurva, så länge hon mår bra och ändå ökar i både längd och vikt så tycker jag inte du behöver vara orolig.
 

När sonen var två vägde han runt 8,5 kilo

Skrivet av  Snöis
Så det finns alla varianter!:) Han är också väldigt aktiv och mat är inte hans största intresse!
 

Artiklar från Familjeliv