Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Japp så börjar rulljansen

Skrivet av Åsa m. A-99 & E-02
med lillpojken med. Var och mätte idag och han har på 4 mån vuxit ca 1cm. (väldigt lite för ett barn mellan 12-16mån). Även om jag inte oroar mig på det sättet som med stora killen vore det bra om det togs tag i snabbt så vi liksom fick papper på att han är frisk och bara liten men naggande god :)
Svar på tråden: Japp så börjar rulljansen

Vi är i samma sits

Skrivet av  Cecilia med små troll
med våra lilla flicka som växer så dåligt. Hon utreds just nu men det beror mycket på att hon har andra problem ihop med sin dåliga tillväxt. Jobbigt är det i alla fall att vara tvungen att ta med henne till sjukhuset och utsätta henne för nålstick och annat. vad vill de kolla på din kille då? Gluten och sådant, eller?
 

Visst är det jobbigt med

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
alla sticken men samtidigt vill man ju veta om det är något mer. Vår lillgrabb är ju mjölkallergisk så jag tror i första hand det handlar om att de vill prova så han inte har fler allergier. Men det blir säkert gluten oxå.

Sedan är det ju mest vikten som oroar. Han har under samma tid knappt gått upp alls 150g tror jag å då givetvis försvunnet ut utanför kurvorna (som din lilltjeja) å det gillar inte sjukvården när man droppar så.
 

Vi får hoppas

Skrivet av  Cecilia med små troll
att det inte är något med din lille då utan att han "bara" är liten och naggande god. Vi ska på kontroll med vår lilla i morgon igen och jag håller tummarna för att det har blivit lite uppåt både på vågen och mätstickan.
 

Hoppas, Hoppas hållerna tummarna

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
för fullt redan nu :)
 

Artiklar från Familjeliv